אמרה לפרשת השבוע 'וארא' – מאת הרב יהורם יפת ראש המוסדות

אמרה לפרשת השבוע

פרשת וארא תש"פ

נערך ע"י הרב יהורם יפת שליט"א

ראש המרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן שע"י ישיבת "מאורות הרש"ש" (ע"ר)

*

עבודה-זרה של כבש ונילוס

בפרשיות הקרובות אנחנו לומדים על תקופת מצרים, הגלות והגאולה. והנה אנחנו מוצאים שהמצרים סגדו ל-2 עבודות-זרות; ה"כבש" ונהר ה"נילוס". והשיגעון הזה לא מובן, הם השתטו לחשוב שהכבש או הנילוס בראו את העולם? שיש להם כוחות עליונים יותר מאחרים? הם לא ראו שכבש נולד ומת כמו כולם, שהנילוס עשוי ממים רגילים. אז מה הם התלהבו כל כך מהכבשה התמימה ומהנילוס?

הסבר נפלא אמר הגאון רבי אברהם יצחק ברזל שליט"א (שיהיה לרפואתו השלימה והמהירה):

הכבש נותן גם בשר, גם חלב, וגם צמר, הוי אומר: אכילה שתיה וביגוד, אם כן נמצא שהוא מסמל את הכח והיכולת "להסתדר בחיים", לכן המצרים פיטמו וקידשו את הסמל הזה, לאמור כי הם לא צריכים עזרה משמים בשביל להסתדר בחיים, הם "מסתדרים לבד".

כך גם הנילוס, הוא עלה מעצמו והשקה את ארץ מצרים ולא היו צריכים בה גשם, אם כן גם הוא נתן למצרים את התחושה של "מסתדרים לבד", לא צריך להתפלל ולהתחנן לאף אחד, לא צריך להאמין במישהו עליון השולט בעולם ומחליט למי לתת וכמה לתת, והמצרים מאוד "אהבו" את האמונה הזו שלא להיתלות ולהיכנע למלך יחיד ומיוחד.

לנו אם כן, גם יש ללמוד מזה ולפי זה גם אנחנו צריכים להישמר מאמונה ב"כבש" ו"נילוס"…

כשהאדם קצת "שוכח" מאיפה ההצלחות שלו, הוא חושב שהוא המח המבריק, הידיים של זהב, או מה שלא יהיה, הוא מאמין ב"כבש" שנותן לו את הבשר והצמר, ב"נילוס" שמשקה לו את השדות, ושוכח מי ממציא את המכונות האלו שמייצרות גם בשר, גם חלב, וגם צמר, גם מים, מי נתן לו שכל או ידיים טובות. והקב"ה יזכנו לזכור תמיד שהוא הנותן לנו כח ומוח מרץ בריאות ופרנסה, ובקיצור כל מה שיש לנו, וגם כל מה שאין לנו!! הוא מתכנן הכל במינון המדוייק!

בברכת שבת שלום ומבורך,

יהורם יפת


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!