מהו המושג יששכר וזבולון? אמרה לפרשת השבוע מאת הרב יהורם יפת

אמרה לפרשת השבוע

פרשת ויחי תש"פ

נערך ע"י הרב יהורם יפת שליט"א

ראש המרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן שע"י ישיבת "מאורות הרש"ש" (ע"ר)

מהו המושג יששכר וזבולון?

בפרשה זו אנחנו לומדים כיצד יעקב אבינו מברך את השבטים, ומתוך הברכות אנו לומדים על המהות והתפקיד של כל שבט ושבט. כידוע שבט זבולון קיבל את הזכות להחזיק את התורה בממונו.

ואכן, בכל הדורות היו אנשים שהיה להם את הזכות ואת השכל איפה להשקיע את הכסף, ואיזה עסקאות אמיתיות כדאי לעשות איתו, וזה להיות לאחיעזר ולאחיסמך למוסדות התורה והחסד, והוזילו מכספם הונם ואונם למען הישיבות הקדושות והיכלי הכוללים כדי להרבות תורה בישראל.

מספרים על אחד מגדולי ישראל שהתקשה והתחבט בסוגיא חמורה רבות, ודבר זה העיק עליו רבות ולא נתן לו מנוחה בימים ובלילות. באחד הלילות, לפתע בא אליו בחלום אחד מהתורמים לישיבה שלו, שכבר נפטר לפני שנים רבות, ותירץ לו את כל הקושיא בבהירות מופלאה. אמר לו אותו גדול: לא ידעתי שאתה כזה תלמיד-חכם, שיכול לפענח כאלו קושיות חמורות… השיב לו התורם: באמת אינני תלמיד-חכם, אבל את כל התורה שלמדו בעולם בזכות הכסף שלי אני יודע בישיבה של מעלה!!!

פעם נכנס בחור לחנות בתל אביב, וקשר שיחה עם המוכר על החיים באירופה לפני השואה וככה דיברו על עניינים אלו. והנה המוכר מספר לו לפי תומו, שבתפקידו הוא היה קצב והיה לו קצת כסף בצד, הוא הלך לרב לשאול מה לעשות עם הכסף? אמר לו הרב: יש פה יתום בן 12, שגדל בסביבה לא טובה, אבל אין לו כסף לנסוע ברכבת למקום תורה, תן לו את הכסף! שמע הקצב בקול הרב, ומימן לילד כרטיס ברכבת.

הבחור שומע את הסיפור, ושואל את המוכר: אתה זוכר מי היה ילד??? המוכר בכלל לא ידע שהילד ניצל מהשואה, אבל כשהוא אמר את השם שלו, הבחור כמעט התעלף… קראו לו "אהרן קוטלר"!!! הבחור חטף "מכת חשמל", ובהתרגשות עצומה הוא אומר למוכר, אתה יודע שהוא אחד מגדולי הדור??? אתה יודע שהוא הקים עולה של תורה באמריקה??? ואת כל הזכויות הנוראות האלה, קנית בכרטיס רכבת!!!! אתה תופס מה מחכה לך בעולם הבא??? מכרטיס רכבת???

אז כמובן אשרי מי שזוכה ללמוד תורה בעצמו, אבל חוץ ממנה יש גם את הזכות הנוראה להיות "זבולון", לעשות את ה"ביזנס" האמיתי עם הכסף, להשקיע אותו במקומות הנכונים באמת.   

שבת שלום ומבורך

יהורם יפת


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!