בחורים הנסמכים על הדלקת אביהם, וכיצד יעשה באופן שמאחר לביתו לאחר השקיעה

בדין בחורים הנסמכים על הדלקת אביהם, וכיצד יעשה באופן שמאחר לביתו לאחר השקיעה

מאת הגאון רבי רון אל אהרן שליט"א

אב"ד לממונות בנתיבות

שאלות: א. בחורים הנפטרים בהדלקת אביהם או רבם בביתם או בישיבה, האם רשאים לאכול או ללמוד שהגיע זמן ההדלקה או שלא מאחר שעדיין לא קיימו מצוותן.

ב. אדם שרואה שיאחר ולא יספיק להגיע לביתו עד חצי שעה לאחר זמן ההדלקה, האם ראוי לו לשלוח שליח שידליק ההדלקה במקומו, או למנות את אשתו שתדליק בעבורו, או שימתין עד שישוב לביתו ואז ידליק. ומה הדין כאשר רואה שבני ביתו או אשתו לא בבית, האם ימתין להם עד שישובו הגם שמחמת זה יתאחר למעלה מחצי שעה לאחר השקיעה.

תשובות: א. מכיוון שמדליקים עליהם בביתם והם אינם מחויבים במצווה – יכולים ללמוד ולאכול משהגיע הזמן, והוי דומיא למי שיש לו שומר וכדו', שיכול לאכול וללמוד.

ב. אם יחזור לביתו כשעתיים מזמן ההדלקה (והוא בערך עד השעה שבע בערב), ימתין וידליק הוא בעצמו. ואם מאחר יותר מכך עדיף שאשתו תדליק בעבורו. וכנ"ל להמתין לבני הבית, אם לא נמצאים בשעת ההדלקה ויבואו תוך הזמן הנ"ל. [יצוין כי הזמן הנ"ל של שעתיים הוא ע"פ דברי פוסקי זמננו, שהוא עדיין בבחינת עד שתכלה רגל מן השוק לכולי עלמא].


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!