ברוך דיין האמת: לאחר מחלה קשה הרב צפניה קתוע ז"ל הלך לבית עולמו

צילום: Prateek Gautam
צילום: Prateek Gautam

מראש העין מגיע הבשורה הקשה על הסתלקותו בטרם עת של הרב צפניה ב"ר זכריה קתוע זצ"ל, מחשובי האברכים בעיר ראש העין. סבל מהמחלה הקשה במשך כשנה, ולאחר שמצבו הידרדר הסתלק למגינת כל לב ביום חמישי כ"א אלול ה'תש"פ.

המנוח רבי צפניה זצ"ל, היה מחשובי האברכים בעיר ראש העין. מתלמידיו המובהקים של הגאון הגדול רבי עזרא מחפוד זצוק"ל שכידוע שימש כראש כולל בעיר ראש העין מזה שנים רבות, כאשר המנוח אף למד כאברך בבית מדרשו.

רבי צפניה היה הנחשון לעזרה לזולת בכל דבר שבקדושה. בעיר ראש העין היה ידוע לשם דבר כי רבי צפניה ורעייתו תבדל לחיים ארוכים הם עמודי החסד בעיר באופן יוצא מן הכלל. ביתם היה פתוח לרווחה לכל מאן דכפין.

זכה המנוח להקים משפחה לתפארת על אדני התורה והיראה. היו פותחים את ביתם לחתנים ולכלות, ופגישות רבות לשידוכים היו נערכים בביתם, נרתמו גם ללא מעט לסעודות מצוה של שבע ברכות בביתם. נתן הרבה מהונו ואונו לזולת, בעין יפה ובנפש חפיצה.

רבי צפניה היה עם שמחת חיים וחוש הומור עד יומו האחרון, ואפילו במצב שהיה שרוי בו עם מחלתו הקשה שהתמודד עמה בגבורה עילאית, שאם לא מראהו שהראה כי חולה הוא, לא היה יודע שום אדם כי יש לו חולי.

חבריו ומכריו הרבים מתקשים להיפרד מצפניה הצדיק, כאשר כולם קוראים עליו בקול גדול: חבל על דאבדין ולא משתכחין – "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט" וכו'.

הלך לבית עולמו לאחר יסורים קשים ומרים שקיבלם באהבה ובדומיה מיוחדת – שאינה ניתנת לתיאור, במשך כשנה שלימה. הסתלק לבית עולמו ביום חמישי האחרון כ"א אלול ה'תש"פ.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!