הופיע ויצא לאור עולם! סדרת חמשה חומשי תורה 'תורה אחת' היצירה האומנותית המגשימה חלומות של אלפי שנים

>> מאות ואלפי שנים של ציפייה לחיבור היסטורי המחבר ומקשר בין שרשרת הדורות – בין עולם המקראות והכתובים לבין חכמי המשנה והתלמוד, יחד עם ההלכה למעשה… <<

שנים רבות אנו חולמים לדעת ולהבין היטב את פסוקי התורה שאנו קוראים מדי שבת בשבתו, על מנת שלא נהיה כמצפצפים כציפור בעלמא. מאות ואלפי שנים של ציפייה לחיבור היסטורי שיחבר יגשר ויקשר בין שרשרת הדורות במשך אלפי שנות דור – בין עולם המקראות והכתובים לבין חכמי המשנה והתלמוד, כאשר עולה על כולם – היא ההלכה למעשה, וזאת כפי שאמרו רבותינו: גדול תלמוד שמביא לידי מעשה.

אכן, התורה כולה 'תורה אחת' היא, כי 'דמיון ההתייחסות התורה שבעל פה עם תורה שבכתב, להתייחסות הנשמה אל הגוף'. (בעל ה'כתב והקבלה'). שכשם שברור הדבר שלא שייך לנתק את האדם מנשמת חייו ולהותירה אך עם גופו החומרי לבדו – כבשר שאין בו רוח חיים. כך בדקדוק, לא יתכן ולא שייך כלל ועיקר לנתק אף חוליה בשרשרת התורה הקדושה, מימות המקרא עם הכתובים ועד ימי התנאים והאמוראים, בד בבד עם דברות רבותינו ראשונים גם אחרונים כמלאכים, פוסקי ההלכה הצרופה ועד למרן ה'שולחן ערוך' והרמ"א ונושאי כליהם.

כי התורה כ-'תורה אחת' ניתנה, והחיבור בין התורה שבכתב לבין התורה שבעל פה מוכרח הוא, וזולתי תורה שבעל פה לא נדע פירוש התורה שבכתב, כפי שהאריכו על כך רבות רבותינו חכמי הדורות מצוקי ארץ זיע"א.

אומנות גדולה היא לדעת לחבר את התורה המורכבת כביכול מכל כך הרבה פרטים, תורה שבכתב יחד עם תורה שבעל פה, ולהרכיב מהתורה כולה 'תורה אחת' פשוטה וברורה, כאשר מול עיני הקורא בפסוקי התורה יעמוד לנגד עיניו הפסוק בחומש שלצדו מופיע פירוש חכמי הדורות המוביל להלכה הפסוקה במילים קצרות וקולעות ובשורות ספורות בלבד. זהו החזון והחלום המתגשם בימים אלו לנגד עינינו.

*

יום חג ובשורה הוא לעולם התורה, יומא טבא לרבנן, עם הבשורה הגדולה והמרנינה כל לב – על הופעת הסדרה המפוארת כלילת המעלות, שכבשה את עולם הספר התורני – חמשה חומשי תורה 'תורה אחת' על סדר פסוקי התורה, החומש שמחבר בין שרשרת הדורות ומעניק לנו את היכולת להיות בקי בארבעת חלקי השולחן ערוך מתוך הבנת שורשי הדברים, חיבור נדיר והיסטורי הנותן לנו את האפשרות כבר בקריאת פסוקי התורה לדעת ההלכה הפסוקה מתוך הבנת שורשי הדברים עד פסוקי התורה עצמם.

יצירת הפאר 'תורה אחת', התחברה בידי איש האשכולות, מזכה הרבים הרה"ג רבי אברהם יצחק הכהן שליט"א מרביץ תורה חשוב מעיה"ק ירושלים וראש מכון 'תורה אחת' לידיעת הלכה ומשפט, זאת לאחר יגיעה ועמל רב במשך כמה שנים, כאשר בידי אמן שירטט וחיבר המחבר בין שנות דור, בשפה ברורה ובנעימה, צחה וקולחת השווה לכל נפש.

נציין כאן מעט ממעלות היצירה המופלאה 'תורה אחת', ראשית כל, בהקדמה לחיבור ערך הרב המחבר מבוא לתורה ארוך ומקיף, המגולל בתמצית עם מקורות נאמנים, את השתלשלות התורה וההוראה ממשה רבינו ע"ה ועד האחרונים. במבוא חשוב זה מביא המחבר גם את כללי הפסיקה במחלוקות התנאים והאמוראים, יחד עם כללי רבינו הרמב"ם ומרן השולחן ערוך ועוד.

מעלה נוספת המייחדת ומפארת את החיבור כולו, היא זאת שלכל אורך החומש צויינו תרי"ג מצוות התורה בצדי הפסוקים, כך שתוך כדי קריאה, אפשר להחכים מידיעתם. מלבד זאת, בפסוקים בהם ישנם מתרי"ג מצוות, הובא בתמצית כל מצוה ומצוה, כולל ציון משפטי המצווה בהלכה לאלו החפצים לעיין ביתר שאת בפרטי ההלכה והמצווה.

גולת הכותרת בחומש 'תורה אחת', היא שבחומש זה נותן המחבר את האפשרות לכל יהודי באשר הוא שם, בן תורה, תלמיד חכם, בעלי בתים ואנשי עמל ויגיעה, לקרוא את פסוקי התורה יחד עם השליח ציבור ובד בבד לדעת ולהבין הדק היטב את ההלכה הפסוקה שמקורה נדרש מפסוקי המקרא, כאשר על ידי כך אף ניתנת לקורא היכולת להבין את פסוקי החומש על בורים, באופן נפלא ומעורר התפעלות בכל פעם מחדש.

את החומש "תורה אחת" ניתן להשיג במכון 'תורה אחת' לידיעת הלכה ומשפט. בטל'

1700-55-2007 או במייל a1700552007@gmail.com  

כמו כן, לרגל ההוצאה לאור והשקת הסדרה, מכון 'תורה אחת' יוצא במיזם מיוחד – קבלת גיליון שבועי עם הלכה פסוקה הנלמדת מהפרשה, מתוך סדרת הספרים 'תורה אחת'. להרשמה לקבלת הגיליונות שלחו מייל ל- a1700552007@gmail.com  ותיהנו משולחן  שבת עשיר ומפואר.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!