אמרה לפרשת וישב – מאת הרב יהורם יפת שליט"א

פרשת וישב

אמרה לפרשת השבוע

נערך ע"י הרב יהורם יפת שליט"א

ראש המרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן שע"י ישיבת "מאורות הרש"ש" (ע"ר)

*

מהו הסוד של יוסף הצדיק שהתורה מאריכה ומדברת בו במשך חמש פרשות תמימות?!

מה הסוד של מי שזכה למלוך במצרים 80 שנה שלטון ללא עוררין, שזה דבר שאין לו תקדים?!

מה הסוד של מי שאחיו כל כך שנאו אותו, שלא נחה דעתם עד שהשליכו אותו לבור, ולא סתם בור, בור מלא נחשים ועקרבים, ונמסר מיד ליד כמו עבד גמור, ועבר כל כך הרבה תלאות וסבל ובסוף עולה לגדולה ומכונה "איש מצליח", שכל מה שהוא עושה, הוא מצליח, מה הסוד?

"שם שמים שגור בפיו" (רש"י הקדוש). זה הסוד. כל הזמן זוכר את ה', כל הזמן מזכיר את ה'.

מעולם לא זקף את ההצלחה שלו לזכותו. הכל בכוח של ה', אני אישית כלום. אפילו כשמכתירים אותו למלך, מה הוא אומר? "את האלוקים אני ירא". הייתה לו ליוסף הצדיק אותה הרגשה פנימית ועמוקה שהכל זה מתנת חינם. בלי שום זכות מצידו. הכל זה חסד ורחמים של בורא עולם. הוא בלי הקב"ה לא יכול להצליח, לא יכול לעשות כלום.

אדם לא יכול בשום אופן להרגיש שה' איתו אם הוא בתוך הגאווה שלו. אלה שני דברים סותרים. יהודי צריך לזכור כל הזמן שהוא בן של מלך, יש לו מלוכה, והוא צריך לנצל את המלוכה הזאת, את הכוח הזה, לדברים טובים, לא להפוך את זה לגאווה. אדם חי מזה שהוא טוב מהשני. כל היום חושב שהשני ככה והשני ככה, ואילו הוא יותר טוב מכולם. לא בשביל זה קיבלת מלוכה , קיבלת מלוכה כדי לרומם את השני, לנשא אותו, לא להתנשא עליו. אתה חייב לצאת קצת מעצמך. אתה לא יותר חכם מאחרים. זה שטות. השני הוא חייל כמוני, גם הוא עושה דברים נפלאים.

*

ב"ה שזיכנו להיות ממזכי הרבים, ומזה עשרות בשנים להקים עולה של-תורה בעיר נס ציונה בפרט והפצת מורשתו של רבינו הרש"ש (רבי שלום שרעבי) הקדוש זיע"א – בכלל, וחסדי ה' עלי הגדיל, כי בשנים האחרונות זכינו להגביר חיילים לתורה ולתעודה בקרב בני עדתינו המעטירה, עם מגוון פעילויות בכל התחומים. אציין, כי כמדי שנה, בימים אלו אנו נערכים בהיערכות גדולה ועצומה, לקראת יומא דהילולא רבה של רבינו הרש"ש הקדוש זיע"א – י' בשבט, הטמון בהר הזיתים בירושלים. וכאן אבוא בקריאה של-חיבה לבוא לעזרת ה' בגיבורים, למען כבודו של הצדיק וכבודם של רבותינו גדולי ומאורי עדתינו זיע"א.

בברכת שבת שלום ומבורך,

יהורם יפת

לשיעורים שיחות ודרשות בענייני חנוכה מפי טובי הרבנים והמרצים – חייגו כעת לקו המאורות, הקו העולמי ליהדות תימן: 8416* שלוחה 2.

לשאלות בהלכה בכל שעות היממה בדיני והלכות חנוכה – חייגו כעת: 8416* שלוחה 1.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!