הלך לבית עולמו רבי שלמה יהודה ז"ל • האיש המבוגר בישראל שנפטר בגיל 117 • צפו במראות מחייו

הלך לעולמו הישראלי – תימני המבוגר ביותר. רבי שלמה (סלימאן) יהודה ז"ל. עלה לארץ לפני כ-70 שנה והיה בקי בהלכות ומנהגי הקהילה.

רבי שלמה סלימאן יהודה זצ"ל, שכיהן בתואר הישראלי הקשיש ביותר נפטר השבוע בביתו בגיל 117, כשמשפחתו לצידו.

רבי שלמה יהודה עלה ארצה מתימן בשנת 1949 עם אשתו וארבעה ילדים. שני ילדים נוספים נולדו בישראל. הוא התגורר עם משפחתו בנתניה, ולאחר שירותו הצבאי עסק בחקלאות ונמנה על מקימי הישוב אביחיל.

בחודשים האחרונים, בשל מגפת הקורונה, נאלץ רבי שלמה להסתגר בביתו. "זה עשה לו רע", מספר נכדו. "עד לתקופה הזו, הוא היה הולך לבית הכנסת גם בגיל 116. הוא היה מאוד עניו והיה עושה את הדברים בצנעה, לא רצה שיפארו את שמו, לכן הקהילה כולה אהבה ואוהבת אותו. אבל הבדידות והעובדה שלא יצא מפתח ביתו, תרמו כנראה להידרדרות".

לדברי המשפחה המנוח נולד 1903, והוא היה ככל הנראה האדם הקשיש ביותר בישראל, ומהקשישים בעולם. על פי הידוע, הגבר הקשיש ביותר בעולם שעודנו חי, הוא סטומינו דה לה פואנטה מספרד, בן 111 שנים ו-246 ימים. האישה הקשישה ביותר בעולם חיה ביפן: קאנה טנקה בת 117 שנים ו-283 ימים.

המנוח הותיר אחריו שישה ילדים ועשרות נכדים, נינים ובני נינים.

ת.נ.צ.ב.ה.

תעודת הוקרה מהנשיא:

השנה קיבל שלמה תעודת הוקרה מנשיא המדינה להגיעו ל-117 שנים, בה כתב רובי ריבלין: "לא קלים היו החיים עבור בני דורך. שנים של משברים, אובדן ומחסור, שנים של שינויים רבים, קשיי קליטה או פרנסה, התחלות חדשות ופרידות רבות. צלחת את כל הקשיים מתוך נחישות, אופטימיות, אמונה ותקווה שאתה עמל ויגע עבור עתיד טוב יותר לדורות הבאים.

בלעדיך ובלעדי בני דורך, לא היינו זוכים לראות בעינינו את הארץ הזאת הופכת לגן פורח ואת החלום הציוני הופך למציאות קיימת. בשנות חייך הארוכות, קנית חכמה תבונה ודעת, זכית לבנות, לנטוע ולקחת חלק פעיל בתקומת עמנו בארצו".

קרדיט צילומים המשפחה


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!