היסטוריה: רחוב הרב שלמה קורח בעיר בני ברק • כל הפרטים

יו"ר ועדת שמות וחבר הנהלת העיר בני ברק, הרב אברהם פרטוש (ש"ס) חשף השבוע (רביעי) לראשונה את מהפכת שמות השכונות והרחובות שתעבור בקרוב העיר, לאחר שפעל ושעסק זמן רב במסדרונות העירייה בהנצחת שמו של חכמי הספרדים והתימנים בעיר הודיע פרטוש כי רחוב הראשונים בעיר בני ברק, יקרא על שמו של רב העיר בני ברק שנפטר לאחרונה – מרן הגאון הרב שלמה קורח זצוק"ל.

כמו כן, פרטוש זוכה לברך על המוגמר ואומר, "כי בסיכום עם רה"ע הוחלט ששכונת שיכון ה' בעיר תיקרא "יביע אומר". ולא רק זה, אלה גם השכונה המיתולוגית "פרדס כץ" שדובר בה רבות ברבות השנים על שינוי שמה שבעבר שמה נודע כמקום שלילי, ובשנים האחרונות התחרדה ומאכלסת ברובה בני תורה ויראי שמיים, תהיה על שמם של מרנן מרן רבי שלום יוסף אלישיב ומרן רבי עובדיה יוסף ותיקרא "פרדס יוסף".

פרטוש לא עצר כאן, והמשיך לפעול להנצחתם של גדולי התורה הספרדים בעיר שכולם היו תושבי העיר: ר"ח צפת יהפוך להיות רחוב הרב ניסים פרץ. ר"ח החלוצים יהפוך להיות על שמו של הרב יוסף זליכה שהיה רבה של שכונת "פרדס כץ". ר"ח גני גד יהפוך להיות על שמו של הרב ינון חורי. ר"ח אברהם בן דוד יהפוך להיות על שמו של הרב מנצור בן שמעון.

לפניכם הראיון עם הרב פרטוש ברדיו קול חי – באדיבות אתר קול חי (איתי גדסי)


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!