מיוחד: הרב אברהם פרטוש מספר על רחוב הרב שלמה קורח בעיר בני ברק • ראיון בלעדי לקו המאורות

היסטוריה: רחוב הרב שלמה קורח בעיר בני ברק • כל הפרטים

יו”ר ועדת שמות וחבר הנהלת העיר בני ברק, הרב אברהם פרטוש (ש”ס) חשף השבוע (שני) בראיון שהעניק לראשונה בקו המאורות – הקו העולמי ליהדות תימן, את מהפכת שמות השכונות והרחובות שתעבור בקרוב העיר בני ברק. לאחר שפעל ועסק זמן רב במסדרונות העירייה בהנצחת שמותיהם של חכמי הספרדים והתימנים בעיר, הודיע פרטוש כי רחוב הראשונים בעיר בני ברק, יקרא על שמו של רב העיר בני ברק שנפטר לאחרונה – מרן הגאון הרב שלמה קורח זצוק”ל.

בראיון לקו המאורות הבהיר פרטוש את הסיבה שמחמתה ראה לנכון להנציח את שמו של הגר"ש קורח ברחוב הראשונים בבני ברק, בדבריו סיפר פרטוש על הקשר המיוחד אליו זכה רבות בשנים מהגר"ש זצ"ל ובכך זכה להכיר בגדולתו הרבה, ואשר על כן הרגיש חובה להנציח את שמו של הרב קורח כיאות לכבודה של תורה, ודוקא ברחוב הראשונים בעיר, כאשר ברחוב זה התגורר הרב בעצמו שנים רבות, ואף לשכת הרבנות שם ישב וקיבל את תושבי העיר ומחוצה לה, הייתה אף היא ברחוב הראשונים בעיר – כך שאין יותר מתאים מלהנציח את שמו של הרב קורח ברחוב זה – אומר פרטוש.

זכות גדולה היא לי להנציח את שמו של מרן הרב שלמה קורח – זאת לאחר שראיתי שרבים לא זכו והחכימו לדעת להנציח את זכרו כפי שהיה מתאים לגדול בסדר גודל כזה – מסיים פרטוש.

כמו כן, הרב פרטוש זוכה לברך על המוגמר ואומר, “כי בסיכום עם רה”ע הוחלט ששכונת שיכון ה’ בעיר תיקרא “יביע אומר”. ולא רק זה, אלה גם השכונה המיתולוגית “פרדס כץ” שדובר בה רבות ברבות השנים על שינוי שמה שבעבר שמה נודע כמקום שלילי, ובשנים האחרונות התחרדה ומאכלסת ברובה בני תורה ויראי שמיים, תהיה על שמם של מרנן מרן רבי שלום יוסף אלישיב ורבי עובדיה יוסף ותיקרא “פרדס יוסף”. פרטוש לא עצר כאן, והמשיך לפעול להנצחתם של גדולי התורה הספרדים בעיר שכולם היו תושבי העיר: ר”ח צפת יהפוך להיות רחוב הרב ניסים פרץ. ר”ח החלוצים יהפוך להיות על שמו של הרב יוסף זליכה שהיה רבה של שכונת “פרדס כץ”. ר”ח גני גד יהפוך להיות על שמו של הרב ינון חורי. ר”ח אברהם בן דוד יהפוך להיות על שמו של הרב מנצור בן שמעון.

ניתן להאזין לראיון המלא עם הרב פרטוש בקו המאורות הקו העולמי ליהדות תימן בטל': 8416* שלוחה 2>5 או באתר המאורות – אתר התוכן וההלכה ליהדות תימן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!