המוהל הרב יהודה מחפוד: "החיסון למוהלים שבאים במגע עם הציבור הוא הכרחי על מנת שיוכלו להמשיך לקיים את מלאכתם הקדושה"

הרב יהודה מחפוד עם סבו מרן הגר"ש מחפוד
הרב יהודה מחפוד עם סבו מרן הגר"ש מחפוד
לאור קריאתם של גדולי ישראל לצאת ולהתחסן, החל בישראל מבצע החיסונים. ע"פ הוראות משרד הבריאות, החיסונים הניתנים כעת הם לבני 60 ומעלה. המשרד לשירותי דת והמוהל הרב יהודה מחפוד נכדו ומקורבו של מרן הגר"ש מחפוד בקריאה נרגשת: "החיסון למוהלים שבאים במגע עם הציבור הוא הכרחי ע"מ שיוכלו להמשיך לקים את מלאכתם הקדושה"

לאור קריאתם של גדולי ישראל לצאת ולהתחסן, החל בישראל מבצע החיסונים. ע"פ הוראות משרד הבריאות, החיסונים הניתנים כעת הם לבני 60 ומעלה, למדוכאי חיסון מגיל 16 ומעלה ולצוותים הרפואיים. רק בהמשך, עם הגעת מנות חיסונים נוספות, יורחב מבצע החיסונים לשאר האוכלוסייה.

בעקבות כך, השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן קורא למשרד הבריאות לצרף את המוהלים, הבלניות ועובדי החברא קדישא לרשימת המתחסנים כבר במבצע החיסונים הראשון. "המוהלים והבלניות ועובדי החברא קדישא שעושים עבודת קודש של ממש, מסכנים עצמם בכך שהם באים במגע עם הציבור על מנת לקיים את מצוות ברית מילה, להביא לקבר ישראל ולשמור על טהרת הייחוס של עם ישראל.

אין הבדל בינם לבין הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים. אני קורא למשרד הבריאות לאפשר לכל מי שיציג תעודת מוהל מוסמך מטעם הרבנות הראשית ומשרד הבריאות, או תעודת בלנית ועובד ח"ק להתחסן באופן מיידי".

גם הרב ד"ר מרדכי הלפרין ממכון 'שלזינגר לחקר הרפואה בהלכה', קורא למשרד הבריאות להכניס גם את המוהלים לרשימת המתחסנים המיידים, מאחר והם באים במגע עם הציבור בדומה לצוותים הרפואיים. "גם מוהלים צעירים, מוצאים עצמם עוברים מברית לברית ומשתתפים בכמה בריתות בכל יום. צריך לתת להם עדיפות במתן החיסונים כמו לצוותים הרפואיים, כדי שיוכלו להמשיך במלאכתם מבלי לחשוש להידבק או להדביק", אומר הרב שלזינגר.

לאחר הקריאה מצד שר הדתות יעקב אביטן, ולאחר כינוס וועדת הבריאות, במשרד הבריאות אישרו את הבקשה, וכיום ניתנת אפשרות לאנשי ועובדי החברא קדישא העוסקים בטהרה ובקבורה, לגשת ולהתחסן מפני נגיף הקורונה.

המוהל הרה"ג יהודה מחפוד, נכדו של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א גאב"ד יורה דעה, מספר, כי עשרות מוהלים נכנסו בחודשים האחרונים לבידוד מאחר והשתתפו בבריתות שבהם השתתפו נשאי קורונה ובעקבות כך מצאו עצמם מבטלים הזמנו לבריתות בשל השהייה בבידוד. באחד המקרים המצערים, נדבק אחד המוהלים בקורונה ולמרבה הצער גם בנו הצעיר נדבק. המוהל ב"ה החלים מהקורונה אולם בנו הצעיר נפטר ל"ע".

"חשוב לשמור על הכללים ובמיוחד על האם היולדת כי רמת החיסונית שלה נמוכה יש חשש שהיא תידבק במהלך שמחת הברית", אומר הרב יהודה מחפוד. "החיסון למוהלים שבאים במגע עם הציבור הוא הכרחי ע"מ שיוכלו להמשיך לקים את מלאכתם הקדושה. לכן אני מברך מאד על הקריאה ועל אישורה של הקריאה עם התכנסותה של וועדת הבריאות בשבוע הבא, בתקווה שיובן המסר שגם מוהלים הם חלק מצוותי הרפואה".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!