ליומא דהילולא – רב העיר נס ציונה הגאון הרב שאול אחרק זצ"ל • פרופיל מיוחד ומרתק

הרב שאול אחרק זצ"ל

ביום שבת קודש פרשת תולדות – ה' כסלו – יחול יום פטירתו של הגאון רבי שאול אחרק זצ"ל, רבה של העיר נס ציונה מזה עשרות בשנים, ומלפנים רבו של הישוב בית דגן.

כחלק מהפעילות הברוכה של מוסדותינו – ממלכת התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' בעיר נס ציונה רבות בשנים, התקיימו מיזמי ומפעלי חסד ברוכים, לצד כינוסים ושיעורי תורה לציבור הרחב, שבו היו מגיעים תושבי העיר להשתתף ולהתחזק יחד עם ראש הכולל ומייסד המוסדות – הגאון הצדיק רבינו סעדיה בן יוסף זצוק"ל, כאשר רב העיר הרב אחרק זצ"ל היה מכבד תמיד בנוכחותו את המעמד מחמת הערך הרב שרכש למוסדותינו הקדו'.

בתמונה שלפניכם, נערכה מסיבת ראש חודש טבת ברוב עם בשנת ה'תשנ"ו (לפני 21 שנים) בבית הכנסת 'חסידים' (הישן) ברחוב גאולה 13 בנס ציונה, בהשתתפותו של נשיא מוסדותינו הגאון הצדיק רבי סעדיה בן יוסף זצ"ל, ובנוכחותם של רב העיר הרב אחרק זצ"ל ויבדל לחיים רב העיר רבי אברהם צוריאל שליט"א לצד רבנים חשובים וקהל רב.

להלן קווים לדמותו של רב העיר נס ציונה, כפי שנכתבו ע"י הרה"ג רבי יהורם יפת שליט"א, ראש היכל התורה המרכזי 'מאורות הרש"ש' בנס ציונה:

הרב היה מסור מאוד לצאן מרעיתו בעיר נס ציונה, ומוסדותינו הפועלים בעיר למעלה מ-30 שנה, היה חביב בעיניו מאד מאד.

היה אהוב על הציבור הדתי והחילוני בעיר כאחד כאשר ידע לדבר עם כל אחד בשפתו הוא, עשה חסדים בגופו ובממונו, ניחן בלב רחום ונשא בסבל הציבור הזיל כספו למען נזקקים והכל במתן בסתר בלי ידיעת אדם, עסק רבות בהשכנת שלום בין איש לאשתו ולא חס על כבודו, כמו כן, היה מעורב בהשכנת שלום בין אנשים וקבוצות וכדומה.

לא הלך בגדולות, בכל הלויה שהתקיימה בעיר היה טורח ומגיע לומר דברי הספד וניחומין, לאחר מכן גם היה מגיע לבית האבלים במלאת השבעה וכן בשלושים וכן ביום השנה לנפטר, מנחמם ומעודדם ומכוונם בהלכות ובמנהגים השונים, עסק בביקור חולים כיתת רגליו בכל חלקי העיר להרביץ תורה ברבים, היה לו בקיאות רבה בהלכה – בשולחן ערוך בנושאי כליו והיה משיב לשואליו על אתר, וכן ניחן בבקיאות נדירה במנהגי תימן בפרט, וכן במנהגי כל העדות בכלל.

עוד סיפרו מקורביו שהיה יהודי בסביבתו שלא חש בטוב ומיד לקחו הוא בעצמו לבית החולים ולא חס על כבודו אפילו לרגע אחד. 

הרב זצ"ל נולד בעיר חדרה, בה גדל והתחנך. את ראשית דרכו ותורתו ינק אצל רבותיו בישיבת 'נובהרדוק', ובהמשך הזמן בישיבה המפורסמת 'לומז'ה' בעיר פתח תקווה.

זכה לקבל סמיכה לרבנות ע"י מרנן הגאונים, הגאון רבי יחזקאל סרנא והגאון רבי מרדכי גורדון זכר צדיקים לברכה.

את תחילת כהונתו ברבנות החל כרב הישוב בית דגן, כאשר כיום בנו יבדל לחיים ארוכים, משמש בה כרב הישוב. לפני כחמישים שנים פנו אל הרב על מנת שיציג את מועמדותו לתפקיד רב עיר בנס ציונה. וכאשר הגיש את מועמדותו, זכה להיבחר כרב העיר, בה כיהן ברמה עשרות בשנים, והנהיג את הקהילות בעיר על הצד היותר טוב.

באחד הראיונות שמסר אמר הרב זצ"ל: "אחד הדברים המרגשים אותי, זוהי ההתפתחות התורנית בעירנו. מדהים לחשוב איך נראתה נס ציונה במישור הרוחני ולימוד התורה לפני כמה עשורים וכיצד היא נראית היום".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.

עריכה: הרב משה יפת

קרדיט תמונות: ארכיון מכון המאורות


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!