דף היומי בקו המאורות: מסכת פסחים דף ב' – מפי הרב גולן גיאת שליט"א | "להתחיל וגם לסיים" – לומד משתף את לומדי הדף היומי ב'טִיפ'ּ מיוחד מנסיונו האישי

להאזנה והתחברות לשיעור בדף היומי מדי יום בקו המאורות:

חייגו כעת – 8416* שלוחה 3 ושוב 1.

כידוע, אחת הבעיות העיקריות אצל לומדי הדף היומי, הגורמת לנשירה מלימוד הדף, היא בגלל תקופות של לחץ, כערבי חגים או שמחות משפחתיות וכדומה, שלא מאפשרות את לימוד הדף. ברצוני לשתף את הציבור בעצה שעזרה לי מאוד, ובזכותה במחזור הקודם זכיתי בפעם הראשונה לסיים את כל הש"ס במסגרת דף היומי, כמובן בעזרתו התמידית של הקדוש ברוך הוא.

סוד ההצלחה שלי היה, שלמרות שלא תמיד עמדתי בקצב, והיו פעמים שהייתי בפיגור של הרבה דפים, כאשר חזרתי ללמוד מעולם לא דילגתי אלא חזרתי למקום שבו הפסקתי, והקפדתי ללמוד בכל יום לפחות דף אחד כדי לא להגדיל את הפער יותר, וכשהיו דפים קלים יותר או קצרים יותר, או שהיה לי יותר זמן, למדתי יותר מדף אחד, לפעמים אפילו דף וחצי או שני דפים. וכך במציאות סיימתי את הש"ס 'לפני' כולם…

גיסי גם כן הקפיד לא לדלג שום דף, והוא גם כן זכה לסיים את הש"ס, אלא שהוא סיים את הש"ס כמה חודשים אחרי כולם.  אבל לא נורא:  א. במציאות הוא סיים!  ב. בד בבד כשהוא המשיך ללמוד את הדפים האחרונים שנותרו לו כדי לסיים, הוא התחיל יחד עם כולם את הש"ס וכיום הוא עומד בקצב יחד עם כולם. גם היום, אם יש לו איזו שהיא תקופה עמוסה, הוא מתעכב (אבל בשום אופן לא מדלג) ובמשך הזמן הוא חוזר להיות בקצב יחד עם כולם.

לעומת זאת אני מכיר הרבה שבחרו בדרך השניה – הם היו מחסירים דף כאן, שני דפים שם, ובדרך כלל אפילו היו רושמים מה דילגו – אבל בפועל כשהיו כבר מדי הרבה דילוגים: א. הם התייאשו והפסיקו ללמוד דף יומי, וודאי שהם לא השלימו. ב. היו פעמים שהם היו בטוחים שהם לא צריכים לרשום כי הרי הם זוכרים מה הם דילגו, אבל כשהיה להם אפילו עוד דילוג אחד נוסף, הם שכחו היכן בדיוק הם דילגו.

התובנה שלי היא, שכעת כאשר מתחילים מסכת חדשה, לא כדאי לדלג שום דף, אלא גם אם מחסירים יום או כמה ימים מהלימוד, לחזור ללמוד מהיכן שהפסיקו, להיות באיחור של כמה דפים ועם הזמן להדביק את הקצב.

כמובן שכל זה מדובר באחד שיכול להרשות לעצמו את האפשרות הזאת, כמו מגיד שיעור, או חברותא, או אחד שלומד לבד או מקשיב לשיעור מוקלט. אבל אחד שמשתתף בשיעור קבוע מדי יום, אין לי עצה לתת לו איך יוכל להתמיד. אולי באמת אין לו ברירה אלא לדלג את אותו דף (אגב זה יכול להיות גם בדף שבו הוא השתתף בשיעור אלא שהוא לא היה מרוכז או שלא הבין). אבל לדעתי הוא חייב להקפיד לרשום באותו יום בדיוק מהיכן עד היכן הוא צריך להשלים, ולהשתדל להשלים במהירות האפשרית.

(הפותח בכל יום – דרשו)


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!