אמרה לפרשת השבוע – פרשת ויגש מאת הרב יהורם יפת שליט"א

אמרה לפרשת השבוע

פרשת ויגש תש"פ

נערך ע"י הרב יהורם יפת שליט"א

ראש המרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן שע"י ישיבת "מאורות הרש"ש" (ע"ר)

*

מתנת החיים
בפרשתנו יהודה אומר ליוסף "כי איך אעלה אל אבי והנער איננו אתי" – איך אחזור לאבי יעקב בלי הנער בנימין?
בעלי המוסר לקחו את הפסוק הזה כלפי האדם עצמו, איך אעלה אל אבי – שבשמים, והנער איננו איתי – אני עצמי לא עשיתי מה שאני צריך עם החיים שלי!!
כולם מכירים את המשל, על המלך שהרשה למישהו להיכנס לחדר האוצרות שלו ולקחת משם כמה שהוא רוצה כסף וזהב במשך כמה שעות, אבל המלך בירר מה האדם הזה אוהב; אוכל, מוזיקה, וכדומה, ושמו גם את זה בחדר, וכך מידי פעם האדם הזה נמשך לאוכל או למוזיקה ושאר מסיחי-הדעת ולא אסף מה שהוא יכול.
אנחנו שומעים את המשל, מאחלים לעצמינו גם כן להיכנס פעם לאיזה חדר אוצרות… אך ממשיכים בחיים. אבל האמת שזה בכלל לא משל, זו עובדה! זו מציאות החיים שלנו!
אנחנו עכשיו – ברגעים אלה – נמצאים בחדר האוצרות!! ולא של איזה מליונר או מלך בשר ודם, אלא בחדר האוצרות של מלך מלכי המלכים!! כשכל מצוה ועשיית נחת רוח לבורא שווה יותר מחשבונות הבנק של כל הנסיכים הסעודים ביחד.
כאשר יהודי מקיים מצוות שהם רק במחשבה כמו אמונה ואהבה!! או ציצית שהאדם שם בבוקר ולא מרגיש אותה כל היום!!
אכן, גם שמו לנו מכשולים ומסיחי-דעת; אוכל, מוזיקה, ביגוד, רמת חיים, והרשימה ארוכה… אז אנחנו לא רבי יהודה הנשיא שמסוגל לא ליהנות כלום מהעולם הזה! ולא הגאון מוילנא שאכל כזית לחם שרוי במים! אבל לפחות נזכור כמה שפחות להמשך אחרי השטויות, לא להתפעל מהם, ולא לחלום ולתאר בהתלהבות כל מיני שטויות מהעולם הזה, רק לזכור שכולם טריקים-שטיקים להפסיד לנו את הזמן, וכולם מסיחי-דעת מלאגור ולאסוף כמה שיותר בחדר האוצרות!!

בברכת שבת שלום ומבורך,

יהורם יפת

לשאלות בהלכה בכל שעות היממה בכל נושא ועניין – חייגו כעת: 8416* שלוחה 1.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!