ח"כ הרב משה אבוטבול בדברים נרגשים במליאת הכנסת לרגל יום הילולת הצדיק מעגור זיע"א | בדבריו הוא קורא לממשלה לפאר את מורשת יהדות תימן

צפו כעת – לחצו כאן | באדיבות המאורות

דברים לזכר הצדיק רבי יצחק גברא זצ"ל

מאת חה"כ הרב משה אבוטבול (ש"ס)

ביום שני בשבוע הבא, כ"א בתמוז יחול יום ההילולא ה-70 להסתלקותו של הצדיק המלומד בניסים רבי יצחק גברא זיע"א, אשר חלקת קברו בחצר ביתו במושב עג'ור הסמוך לבית שמש הפך לתל תלפיות עבור מבקשי ישועה.

הצדיק רבי יצחק גברא נולד לאביו רבי יצחק בתימן בסביבות שנת תרכ"ה בכפר סווד צפונית מערבית לצנעא. את משנת תלמודו קנה אצל אביו רבי יצחק וסבו, ומילא נפשו בתלמוד ופוסקים ונסמך הוראה וכן הוסמך להיות שו"ב ומוהל.

לאחר פטירת אביו, מילא מקומו ברבנות בקהילת סווד ונתגלה כבעל חסד ומיטיב עם העניים והנזקקים הן בממון והן במזון. בד בבד עסק בתורת הנסתר והתעלה בה, אישיותו התגבהה, ופעל כמורם מעם.

בשנת תש"ט עלו קהילות יהודי סווד לארץ ישראל ובראשם מורם ורבם רבי יצחק גברא. עם עלייתו ארצה, התיישב במעברת עג'ור סמוך לבית-שמש, שראשוני תושביה היו עולים מתימן. רבי יצחק עמד ודאג לשלום הצאן ברוחניות ובגשמיות.

לא ארכו ימי שבתו בארה"ק, וטרם נכבה נרו ד' בכ"א תמוז בשנת תש"י, בהוראה פלאית ונדירה, הורה הצדיק רבי יצחק לבני ביתו לטמנו בחצר ביתו בעגור, פקודתו נשמרה על אף הקושי שבדבר, וקברו נכרה בחצר ביתו ושם מנוחתו עד עצם היום הזה.

עם השנים הציון הקדוש הפך לאבן שואבת ליהודים, במיוחד מקרב עדת עולי תימן אשר ידעו את סגולת המקום, והגיעו למקום לשפוך שיח על הציון הק'. במצבה שהוקמה לאחר מכן, אף נחקק הכיתוב המפליא 'נודע כפועל ישועות בחייו ואף לאחר מכן', ובפרט בישועות בזיווגים ובפקידה בזרע של קיימא.

אני באופן אישי זכיתי לראות ישועות גדולות בקברו של צדיק זה, וראוי כי השנה שאנו מציינים שבעים שנה לפטירתו של הצדיק, להעלות על נס את קדושתם של גאוני תימן שעלו לארץ ישראל בתנאים קשים ביותר, וגם הקליטה שלהם בארץ לא הייתה מכובדת בלשון המעטה, ואולי עכשיו הגיע הזמן לתקן את המעוות ולציין את מרכזיותה של יהדות תימן כממשיכת המסורת היהודית מזה אלפי שנים, ואת גאוניה וגדוליה כמו הצדיק רבי יצחק גברא שקברו במושב עגור הופך לתל תלפיות לכלל ישראל, אשכנזים וספרדים כאחד.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!