ברוך דיין האמת

אחרון זקני חכמי תימן בפרדס חנה: הישיש מארי שלום גמליאל (גמדאני) זצ"ל הלך לעולמו בגיל 96

הבוקר (ד') הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של המארי הישיש הצדיק רבי שלום גמליאל (גמאדני) זצ"ל, משרידי דור דעה ואחרון זקני חכמי תימן בפרדס חנה, והוא בגיל צ"ו בפטירתו.

המנוח זצ"ל היה מראשוני מקימי המושבה 'פרדס חנה' ובין העומדים שם על משמר החינוך והמסורת. בנו המפורסם מארי משה גמליאל שליט"א מירושלים ממשיך בדרכו זו, להעמיד ולהדריך את צעירי הצאן בדרך המסורה וביראת שמים טהורה.

במשך עשרות שנים עסק מארי שלום זצ"ל לפרנסתו בבית ספר חקלאי בפרדס חנה, ולאחר מכן קבע את לימודו בכולל אברכים סמוך לביתו, ולעולם היה מגיע מוקדם לבית הכנסת על מנת ללמוד קודם התפילה.

ביתו היה בית חם ופתוח לכל אורח. אחת התכונות שבלטו אצלו היתה השתיקה. הוא אחז כל ימיו בפלך השתיקה ודיבר רק מה שצריך, בקצרה ובחכמת חיים.

דמותו המיוחדת הקרינה לכל באי בית כנסת 'חברת אחים', בו היה מתפלל דרך קבע כל ימיו.

נכדו בכורו הרב מאיר ליאור לוי הי"ו מירושלים זכה להגיע אליו עם בניו בחול המועד פסח האחרון, ולומר יחד עמו את המזמור של חג פסח בניגון המסורתי ו'נשמת כל חי', והיה זה כמפגש פרידה.

היה צלול בדעתו עד יומו האחרון. אמש עוד הלך להתפלל בבית הכנסת, ובשעה 03:00 לפנות בוקר ביקש כוס לשתות, והחזיר את נשמתו במיתת נשיקה.

לא על חנם זכה להקים משפחות לתפארת, בנים ונכדים ונינים, ת"ח ויראי שמים, עטורים בזקנים ופאות, וצועדים בגאון בדרך אבותיהם, מסורת ק"ק תימן הקדושה והטהורה.

הלוויתו יצאה הבוקר, כ"ג בניסן התשפ"ד, מביתו רחוב רמב"ם 4 בפרדס חנה, ועברה דרך בית הכנסת 'חברת אחים' לבית העלמין המקומי. יושבים שבעה בביתו.

תנצב"ה.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!