יום הזיכרון

עשור להירצחו: הבחור הצדיק שלום אהרן בעדני הי"ד

אילוסטרציה | Image by Andreas Lischka from Pixabay
אילוסטרציה | Image by Andreas Lischka from Pixabay

ביום הזיכרון – יום בו רבבות אלפי ישראל זוכרים את מות הקדושים אשר בארץ המה, הנופלים על קידוש ה', אנו שבים לזירת הפיגוע ולסיפור חייו המרטיט של הבחור הצדיק שלום אהרן בעדני הי"ד – נכדו של מרן פאר הדור הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל, במלאת עשור להירצחו בידי בן עוולה והוא אך בן 17 שנה.

שלום אהרן בעדני הי"ד, בן יבלח"ט הגאון רבי דוד ישעיהו שליט"א, נולד בירושלים ביום כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשנ"ח. שלום גדל והתחנך בירושלים. הוא למד בתלמוד תורה "מסילת ישרים" ולאחר מכן עלה ונתעלה בישיבת "אמרי משה" בעיר.

בישיבה היה שלום דמות תומכת לכל בחור שהיה שרוי במצוקה, סיפר אביו. הוא האיר פנים לעולים חדשים שהתקשו להתאקלם, והיה מקדיש מזמנו למען בחורים המתקשים בהבנת הנלמד. "הוא היה תלמיד ומילא תפקיד של מלמד", כך הגדיר את שלום ראש הישיבה.

בכל מקום שהיה שלום תמיד פעל, תמיד בא לעזרה. כך משחר נעוריו עד יומו האחרון. והכול בהצנע ובהשקט, כדברי אביו: "קשה לנו לספר עליו סיפורים, מפני שהוא היה מסתיר את מעשיו הטובים. גם כשהיו משבחים אותו הגיב באדישות, כאילו לא עשה שום דבר מיוחד".

בצהרי יום רביעי י"ב בחשוון תשע"ה, ביצע מחבל פלסטיני פיגוע דריסה, כאשר נהג את מכוניתו אל הממתינים בתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים. אחר כך המשיך בנסיעה פראית, ומשרכבו נעצר יצא ממנו והחל להכות אנשים במוט ברזל, עד שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון.

בפיגוע נהרג קצין משטרה וכ-15 אנשים נפצעו. בין הנפגעים, הבחור שלום אהרן בעדני שנפצע קשה. הוא הועבר לבית חולים "הדסה" בעין כרם אך כעבור יומיים, בי"ד בחשוון תשע"ה, נפטר. בן 17 היה במותו, והובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות, ירושלים.

אביו הדגול הגאון רבי דוד ישעיהו שליט"א כתב: "לא היה ידוע לנו מה מעשיו של שלום ז"ל בצהרי היום באזור שמעון הצדיק. מסתבר שהיה בדרכו אל הכותל המערבי. אבל לא קרה מעולם שיחרוג מסדרי הלימודים. בוודאי היתה זו יד מכוונת מלמעלה, לבחור אותו קרבן ומזבח לכפרה, וזאת נחמתנו".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!