שלושים להסתלקותו

"מחזיקים בתורת ישראל בכל ליבם" | דבריו הנרגשים של הרבי בעל 'מבשר טוב' מביאלא זצ"ל על עולי תימן

מוזיאון יהדות תימן בראש העין | צילום: ישראל פרקר, מתוך אתר פיקיויקי
מוזיאון יהדות תימן בראש העין | צילום: ישראל פרקר, מתוך אתר פיקיויקי

הערכתם של גדולי התורה מכלל תפוצות ישראל ליהודי תימן הטהורים – אינה צריכה הרחבה במילים. עם זאת, נעלה כאן גרגיר אחד שהתפרסם זה עתה, במלאות השלושים להסתלקותו של כ"ק האדמו"ר בעל "מבשר טוב" מביאלא זצ"ל, בגיליון זיכרון מיוחד ("רועה נאמן" מבית המבשר, ראש חודש סיון תשפ"ד, עמ' ג).

שם הובא משא נרחב שנשא האדמו"ר זצ"ל בכינוס ציבורי גדול לקראת הבחירות בשנת תשע"ט, במעמד גדולי ומאורי התורה והחסידות, ובתוך דבריו תינה את צערו על הרוצים "לקעקע קיומו של כלל ישראל, ולעקור ולשרש תורה ומצוות מכלל ישראל, וזה חפצם ורצונם כל הימים, שעומדים עלינו לכלותינו".

הוסיף הרבי והוכיח דברים אלו: "והראיה הפשוטה היא מעובדות אשר ידועות לכל, מה שכבר עשו בעבר אשר זה מעיד על רצונם וחשקם רחמנא ליצלן גם כהיום הזה. בעת אשר הגיעו לארץ ישראל גולת תימן, אשר היו אנשים יראים ושלמים מחזיקים בתורת ישראל בכל ליבם, ועמדו בתומתם במשך כל הצרות שעברו עליהם עוד מאז שבאו לשם בעת חורבן הבית הראשון, ורחמנא ליצלן בזמן קצר מעת שבאו לכאן עמדו עליהם לכלותם וכמעט שכבתה גחלתם הנשארת, כידוע הדברים ומפורסם העניין. וכן עשו לעוד גלויות מאחינו בית ישראל שעלו לכאן מעיראק וממצרים ועוד, אשר קרוב למיליון יהודים הובלו לשמד רוחני על ידם רחמנא ליצלן".

המשיך הרבי ועורר את הצורך לעמוד בכל תוקף ולקיים את תפקידנו בעת הזאת, לבוא לעזרת ישראל ולפעול שלא תיעקר התורה מישראל, וברוך ה' שאכן הדברים נושאים פירות, ובשנים האחרונות פריחה רוחנית רבת תקדים פורצת בכלל ציבור יראי ה'.

*

בדרוש שמסר בליל חג השבועות בירושלים, בשנת תשס"ג, ונדפס זה עתה (קובץ האוצר צא, סיון תשפ"ד, עמ' כ) עמד הרבי זצ"ל על כוחו של חג השבועות שהוא יסוד ההתחדשות בתורה, והסביר זאת על דרך משל, כפי שרואים בכל זמן כיצד מתחדשות מחלות חדשות ונצרכות רפואות חדשות, כך ברוחניות – היצר הרע מחדש בכל עת מחלות רוחניות מחודשות, וצריכים רפואות מחודשות כדי להתגבר עליו, וזאת על ידי התורה שהיא רפואה לאדם, וכל חלק מהתורה הוא רפואה לעניין מסוים.

הוסיף האדמו"ר מביאלא, "ובזה תבין מה שמפעם לפעם מתגלים דברי תורה שהיו מכוסים, ולאחר זמן נתגלו, כעין שנתגלה הזוהר הקדוש לפני כמה מאות שנים, שהיה מכוסה זמן רב ביותר, אף שבאמת ליחידי סגולה (כהרמב"ן ועוד ראשונים) היה להם, ולא להמון העם, ונתגלה בדור מאוחר יותר".

והקשר ליהודי תימן: "וכן נראה בדורנו אנו, מה שנתגלה מדרש הגדול שהיה ביד יהודי תימן, אף שלהם היה המדרש, אולם לכלל ישראל לא היה המדרש".

הוי אומר: כל גילוי של חלק בתורה והפצתו ברב עם, יש בו רפואה רוחנית ותועלת עצומה!


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!