מדור מס' 33 - שלח תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מסכמים שבוע מעניין במיוחד: הסערה סביב דבריו של מרן, מאחורי הקלעים במודיעין עילית, הרבנים עם 'מורשה', הביצוע המושלם, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
מספר גורמים, גם אנשי צללים וגם ידועי־שם ומשפיעים, פנו בתקופה האחרונה למנהלי הג'מאעה המרכזית די באתרא הדין וביקשו להצטרף כחברים מן המנין. ההנהלה נאלצה לדחות את בקשתם, לצד המלצה מקרב לב לתחזק את הקשרים עם הג'מאעה המקומית. אין קיצורי דרך.

*

חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד רבינו הגר"ש מחפוד שליט"א הגיע השבוע לקרית ארבע – היא חברון, להכניס עוד יניק בבריתו של אברהם אבינו ע"ה בסמוך לאחוזת קברו, ולאחמ"כ העתיר בתפילה על קברי האבות לישועת עם ישראל ולהסרת הגזירות על עולם התורה.

*

בהמשך השבוע, עוררו דבריו של מרן הגאב"ד שליט"א סערה רבתי – וכמובן שהם הוצאו מהקשרם. את ההקלטה המלאה של דבריו והתמליל תוכלו למצוא כאן באתר. שפטו בעצמכם.

*

במודיעין עילית חגגו בליל שישי האחרון את הכנסת ספר התורה לק"ק 'עוד יוסף חי' בעיר, תרומת הנדיבים ר' אוריאל מעטוף ורעיתו הי"ו ובהשתתפות נציגות מכובדת מהג'מאעה המרכזית והמקומית. כך למשל, בטקס כתיבת האותיות תועדה שיחה מענינת במיוחד של מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' וחבר מועצת העיר הרב משה יפת הי"ו עם הגאון רבי אורן צדוק שליט"א, ואילו גבאי ביה"כ 'אורח לחיים' הרב נתנאל סינואני הי"ו נתפס במהלך שיחת טלפון דחופה שעסקה בדברים שברומו של עולם.
הצלחנו גם לשים את ידינו על תיעודים היסטוריים ומרגשים, בהם נראה הרב אביחי שרעבי הי"ו – נאמן ביתו של מרן הגר"י רצאבי שליט"א מעביר את ספר התורה לידיו של מרן הגאב"ד רבינו הגר"ש מחפוד שליט"א בתהלוכה החגיגית, ובשיח תורני מפולפל עם הרב משה יפת הי"ו בשולי סעודת המצוה.

ולאחר שהשתתף בתהלוכת ספר התורה, פנה רבינו מרן הגאב"ד שליט"א לתפילת ערבית בשטיבלא'ך המרכזיים של העיר 'היכל יצחק'. ראשי וגבאי הקהילה החישו פעמיהם בהתרגשות רבה, ולאחר התפילה ערכו למרן שליט"א סיור מיוחד בהיכל התורה והתפילה הגדול.

*

במעמד פתיחת בית ההוראה 'נתיבות שלום' וחלוקת תעודות לרבנים בעיר נתיבות, ראינו את הגאון רבי רון־אל אהרון שליט"א יושב בשולחן הכבוד ונושא דברים, לצידם של האדמו"ר רבי נתנאל שריקי וחתנו של מרן הראש"ל זי"ע הגאון רבי אהרן בוטבול שליט"א, ועוד מרבני העיר.

*

רגע לפני המראת גדולי ישראל שליט"א למסע להצלת עולם התורה, ראינו את 'הקברניט' – יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו מתאבק בעפר רגליהם ומתקשה להיפרד.

למחרת, נצפה הרב משריקי יחד עם יו"ר התנועה הרב אריה דרעי הי"ו, כשהם מלווים את הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א לרכבו, לאחר בדיקות שעבר בבית הרפואה.

*

אפרופו הראשון לציון: לקראת סיום כהונתו ברבנות הראשית, התאחדו למעלה ממאתיים ראשי מוסדות, קהילות וכוללים להקמת ה'איגוד' בנשיאותו, ושיגרו מכתב ברכה לכת"ר שליט"א עליו מתנוססים לתפארה גם מוסדות 'מאורות הרש"ש' בראשות מו"ר הגאון רבי יהורם יפת שליט"א.

*

בליל שישי העעל"ט, ממש באותה שעה של חגיגות הכנסת ספר התורה במודיעין עילית הנ"ל, נחגגה באולם סמוך שמחת האירוסין לנכדו של מרן הגה"צ רבי יפת טיירי שליט"א, בן לחתנו הרב יאיר והב הי"ו עב"ג בת הרב יגאל צדוק הי"ו ממודיעין עילית. בשמחה השתתפו רבים וטובים, ביניהם גם מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' וראש מערכת 'מורשה' – הרב משה יפת הי"ו, שניצל את ההזדמנות לשיחה צפופה עם הגר"י שליט"א בעניני הכלל והפרט, ואף הגיש לו את הקובץ החדש.

*

אפרופו 'מורשה': הגאון רבי שי עמר שליט"א – תלמידו ומקורבו של מרן הגאב"ד שליט"א, הגיע לביקור מיוחד במשרדי בית ההוראה 'המאורות' – מודיעין עילית. כשקיבל מידיו של 'ראש המערכת' הרב משה יפת הי"ו את הקובץ החדש, צללו השניים לעומקה של תורה, הלכה ומסורת.

*

בשמחת נישואי נכד ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז שליט"א, השתתפו חברי מועצת החכמים רבינו מרן הגאב"ד שליט"א והגאון רבי דוד יוסף שליט"א.

*

השבוע נערכה שמחת נישואי בן הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א – רב העיר בני ברק, עם בת מנכ"ל קונגרס יהודי בוכרה הרב יהודה בלוי הי"ו. בשמחה השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים, ביניהם שר העבודה הרב יואב בן צור ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו.

*

השבוע הסתלק בחטף לבית עולמו הגה"צ רבי דוד בן יצחק זצ"ל – מח"ס שו"ת מעט דבש, שזכה לקשר אישי וקרוב עם מרנא הגה"ק רבי מרדכי שרעבי זי"ע, וכך סיפר הוא בעצמו באחד מספריו: "ובדידי הוה עובדא כשהגיע פרקי להנשא, רבינו דאג לי לשידוכין, והוא בכבודו ובעצמו הזמין את ההורים של המשודכת ואמ"ל את ההצעה, וקבע פגישה בביתו, בית זה היה חדר וחצי בסה"כ והוא ישב ולמד כחדר החיצון, והפנימי היה חדר שינה ובו שלחן שסעדו עליו סעודות שבת, ועם כל טרדתו בשיעוריו הן ברמב"ם והן בטור ושו"ע, ואח"כ בע"ח שעה"כ ותיקוני הנפש, שהיה עושה לכלל ולפרט, וקבלת קהל, וג׳ תפילות עם כוונות, היה מטפל בשידוכין והיה יורד ממש אל העם ורואה בסבלותם ונושא בעול עם כל או"א שהיו באים אליו ומתנים את צרותיהם ושופכים את לבם לפניו, וכולם היו יוצאים ממנו ושמחה על ראשם, וכמה פעמים עשה לי שידוכים, וכאשר לא היה יוצא לפועל, וכשהיה בא להתפלל בביהכנ"ס, קורא לי בחוץ ומעודד אותי שלא אפול ברוחי, וכאילו אני בנו יחידו, ודואג שלא יהיה לי חלילה איזה צער ואכזבה מהשידוך שנתבטל, וע"ז נאמר הנמצא כזה איש אשר רוח אלקים בו".

*

בניחום אבלים אצל הגאון רבי איתמר גרבוז שליט"א – ראש ישיבת 'אורחות תורה', היושב בעמק הבכא על פטירת אביו הגאון רבי אברהם נח זצ"ל, נצפה גם הגאון רבי יהודה צארום שליט"א.

*

לרגל סיום מסכת בבא מציעא במסגרת 'הדף היומי', עלה מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' וחבר מועצת העיר מודיעין עילית הרב משה יפת הי"ו לציונו של הוגה ויוזם הרעיון, הגה"ק רבי מאיר שפירא מלובלין זי"ע והעתיר בתפילה עבור רבבות הלומדים בארץ ובעולם וכלל ישראל.

*

אחד מהג'מאעה תפס בעדשתו את ידידנו חבר מועצת העיר פתח תקוה ויו"ר המועצה הדתית בראש העין הרב אשר שוקר הי"ו, כשהוא ממהר לתפילת מנחה בבית הכנסת הגדול שבעירו.

*

לאחר 26 חודשים בתפקיד מח״ט עוצבת ‘עקבות הברזל’ (401), אל״מ בני אהרון סיים את שירותו בלב רפיח, לטובת לימודים, והעביר את הפיקוד על חטיבת השריון לאל״מ אחסאן דקסה. חברי הג'מאעה מביעים את הערכתם הגדולה, ומאחלים הצלחה רבה בהמשך הדרך.

עם זאת, חברי הג'מאעה ברפיח לא נתנו לעצבות להשתלט עליהם ובפרץ של שמחה פצחו בצעד תימני, כאות הוקרה למח"ט התימני היוצא וכמובן להרמת המורל הלאומי.

*

לקראת סיום, כמו בשבוע שעבר – פינת 'התימנים שיודעים לשיר יותר טוב מכולם':
החזן והפייטן העולמי ר' יחיאל נהרי הי"ו התארח בשבת פרשת בהעלותך העעל"ט בקהילה הספרדית 'בית יוסף ספרא – שמחה לאיש' שבירושלים, וכרגיל הפליא בקולו והנעים בשירתו, והוכיח שוב כי מה לעשות, התימנים התברכו בכושר שירה ופיוט, בכל הנוסחים ולכל העדות…
לא ניתן לפספס את אחד מרבני הקהילה הבולטים, איש הצללים של הג'מאעה ומקורבם של גדולי ישראל – הרב אליעזר קרוואני שליט"א, מתענג ומחויך מפה לאוזן.

*

ולסיום, הפינת האותנטית – והפעם:
שירת 'יא-מחיג'ה' תחת החופה, בביצוע יוצא דופן וכובש לבבות של האחים והחתן…

*

עד כאן. שבת שלום!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!