אמרה לפרשת השבוע וימי החנוכה – מאת הרב יהורם יפת שליט"א

אמרה לפרשת השבוע

פרשת מקץ – חנוכה

נערך ע"י הרב יהורם יפת שליט"א

ראש המרכז הרוחני העולמי ליהדות תימן שע"י ישיבת "מאורות הרש"ש" (ע"ר)

*

הנה לעולם שבת חנוכה נופלת דוקא בפרשת מקץ.
יוסף הצדיק עובר כאלה נסיונות קשים, אך הוא ממשיך להודות ולהודות ללא הפסקה. 12 שנים בבית האסורים, והוא לא מפסיק להודות ולחיות ולצעוק אמונה.
לכן הוא נקרא איש מצליח, מצליח לעודד ולשמח את נפשו שלא תשבר ח"ו, בתנאים של בור האסורים, ולא מאבד את האמונה. לא חשוב מה עובר עליו, הוא תמיד שמח, הוא תמיד מודה. מה שה' רוצה שיעשה איתי, אני לא מבין כלום. זה האור של יוסף הצדיק וזה גם האור של חנוכה.
חג החנוכה זה לא חג שמצווים עליו מן התורה. חנוכה ופורים הם חגים שחכמים תקנו, אלו הם חגים שהם מדברי סופרים. אז איך זה שדווקא כאן יש את האור הגדול ביותר? עד כדי כך שרבינו הרמב"ם אומר, שמצוות נר חנוכה היא מצוה חביבה עד מאד?
והביאור הוא, כי מחמת שלא נצטווינו ואנחנו בכל זאת חוגגים. חביבים דברי סופרים. יש להם בחינה מיוחדת של חביבות. כמו ילד שנותן לאבא איזה דבר קטן משל עצמו, משהו שהוא הכין לו, הילד בא ונותן לו איזה מתנה משלו, אז האבא כזה מתרגש, אפילו שזה דבר קטן ופשוט שבעצם האבא לא צריך אותו. אבל יש לו מזה כזה תענוג, מהבן שלו, הוא כל כך מתפאר בו.

*

ב"ה שזיכנו להיות ממזכי הרבים, ומזה עשרות בשנים להקים עולה של-תורה בעיר נס ציונה בפרט והפצת מורשתו של רבינו הרש"ש (רבי שלום שרעבי) הקדוש זיע"א – בכלל, וחסדי ה' עלי הגדיל, כי בשנים האחרונות זכינו להגביר חיילים לתורה ולתעודה בקרב בני עדתינו המעטירה, עם מגוון פעילויות בכל התחומים. אציין, כי כמדי שנה, בימים אלו אנו נערכים בהיערכות גדולה ועצומה, לקראת יומא דהילולא רבה של רבינו הרש"ש הקדוש זיע"א – י' בשבט, הטמון בהר הזיתים בירושלים. וכאן אבוא בקריאה של-חיבה לבוא לעזרת ה' בגיבורים, למען כבודו של הצדיק וכבודם של רבותינו גדולי ומאורי עדתינו זיע"א.

בברכת שבת שלום ומבורך,

יהורם יפת

לשיעורים שיחות ודרשות בענייני חנוכה מפי טובי הרבנים והמרצים – חייגו כעת לקו המאורות, הקו העולמי ליהדות תימן: 8416* שלוחה 2.

לשאלות בהלכה בכל שעות היממה בדיני והלכות חנוכה – חייגו כעת: 8416* שלוחה 1.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!