הוספת שם וראיון נרגש: בעקבות מצבו של חבר בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי חיים מימון ב"ר שלמה נהרי שליט"א | קרעו שערי שמים

הרבנית נהרי: "אני כבר למעלה מחודש בבידוד, כשבעלי במצב קשה"

הגאון רבי מימון נהרי שליט"א חבר ביה"ד הרבני הגדול מאושפז כבר יותר מ- 3 שבועות בביה"ח תל השומר, מורדם ומונשם, בטיפול נמרץ, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. למי ששאל, הרב בן 60, בריא בדרך כלל, וללא מחלות רקע

כמה מחשבות על קורונה

קורונה אמרתם?!

נו נו. אולי "קרא נא" או "קראוני" – מלשון "דרשו השם בהימצאו קראוהו בהיותו קרוב".

כן. יותר מתמיד, הוא פה. "הנה עומד אחר כתלינו מציץ מן החרכים משגיח מן החלונות" ממש קרוב.

רק צריך לגעת.

היום הכל טאצ'. כן, גם ההדבקה של הקורונה. הווירוס כל כך מדבק! אז נו, אולי נדבק אליו – יתברך? הוא ממש מחכה לנו.

בידוד אמרתם?

איזו הזדמנות! לכוווולם יש זמן. המון זמן. להתבונן, לחשוב, להרגיש, להתקרב. יש כל כך הרבה צער וכאב ברחובות. כולם יכולים להתחבר ולגלוש בלי הגבלה…

לא עוד בידוד

אז אם כבר דברנו על בידוד, אני נמצאת כבר למעלה מחודש בבידוד. שבתות, חגים, ליל הסדר… הכל לבד. אני פה ובעלי שוכב מורדם מונשם במצב קשה.

איך אמרנו? הכל טאצ'. רק לגעת. אז המחשבה הראשונה שעולה לי במצב הלא שגרתי הזה היא: איך כל שנה היינו מתכנסים כולנו בליל הסדר? הבית לובש חג, כולם נוצצים, שמחה רבה… אבל שכחנו, לא חשבנו אף פעם, עליו. על השכינה. איך הוא יושב לבד ומחכה לנו…  בואו נחשוב על צער השכינה, על הגלות הארוכה, ונבקש בלב הומה להתחבר אליו. "שובה אלינו בהמון רחמיך", "הגלה נא ופרוש חביבי עליי את סוכת שלומך"-  אנו ממתינים בקוצר רוח להתאחד איתך, לצאת מהבידוד. זה כבר יותר מידי גדול עלינו. רוצים משיח עכשיו.

כשהתפרסם שבעלי הרב נהרי חלה, קבלנו הדים מכל רחבי הארץ. מכל הקהלים והעדות ללא בידול, כולם מאוחדים בתפילה להחלמתו המהירה. כבר קרוב לחודש לא מפסיקים להתפלל ולקבל קבלות וחיזוקים, הפרשת חלה, צניעות, שיר השירים, מאות ספרי תהילים, כולם מאוחדים.

יש מחסור במטושים, הבדיקות מתעכבות. אז מה, ה' אתה צריך עוד בדיקות? די לבדוק אותנו… כולנו הבנו את המסר, ונגענו. אנחנו מחוברים יותר מתמיד, אנחנו אוהבים אותך ומחכים לך- זה בדוק.

אפס זולתו

הקורונה כל כך מדבקת, גם מרחוק… גם אחינו הרחוקים נדבקים בתפילות, בקרבת ה' ובעיקר בהרגשה ש"אין עוד מלבדו". הפעם, יותר מכל מחלה אחרת רואים, כיצד וירוס קטן שהגיע מרחוק משתק את כל העולם.

בדור הפלגה חשבו כולם להתאחד ולהתחכם כביכול על בורא העולם, הוא בעליונים ואנחנו בתחתונים. כולם נעשו אגודה אחת למרוד. והנה גם אנחנו חיים באשליה שכל העולם הוא כפר גלובלי אחד. כולנו מחוברים כל הזמן, ופתאום הקב"ה יורד ועושה סדר חדש בעולם. הכל נעצר, כולם בבידוד, אין כלכלה, אין תחבורה, אין מעבר בין ארצות. אין ואין ואין! הכל אין והבל, לעומת ה"אין עוד מלבדו"- היה הווה ויהיה, שליט על העליונים ועל התחתונים, והכל בהשגחה  פרטית.

שר"פ מלמעלה

השגחה פרטית אמרנו… כן. "רופא כל בשר ומפליא לעשות"- שמעתם עליו? הוא הרופא הפרטי שלנו. בימים אלה באה עלינו מחלה חדשה- קורונה שמה. אין תרופות, אין מומחים בתחום, אין, אין, אין… הרופא המומחה היחיד בעולם הוא "רופא כל בשר ומפליא לעשות", והתרופה לקורונה היא "קראוני"! "קרוב ה' לכל קוראיו", והנה גם הרופאים הגדולים, מודים בפה מלא: "תתפללו, זה עוזר. אנחנו זקוקים לזה".

אז למה אתה מחכה, ה'? אנחנו רוצים ישועה בקרוב. רוצים אותך קרוב אלינו.

אמרת "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם" (שמות כ"ה ח'). עשינו לך הרבה מקום. אתה ממלא את כל עולמנו! אנחנו מחוברים ללא הגבלה… אז אנא, "בנה ביתך כבתחילה והראנו בבנינו ושמחנו בתיקונו" ונזכה כולנו לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן.

המשפחה מודה לכולם על השותפות, החיזוק והתפילות. אנו מזמינים אתכם להתחבר איתנו באמירת פרקי תהילים או בכל חיזוק אחר שתבחרו לזכות הרב מימון בן בתיה לרפואה שלמה בתושח"י.

אמרו כעת פרקי תהלים פרק ו' לרפואתו השלימה של הגאון שליט"א (פרק זה טוב במיוחד שיאמר החולה על עצמו. אך אפשר גם להתפלל על אחרים):

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

תהילים פרק י"ג:

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

תהילים פרק כ':

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

באדיבות אתר 'הידברות'


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!