מגיד השיעור 30 שנה ב'יחוה דעת': חבר המועצת הגר"ד יוסף מספיד את הגאון רבי אברהם בדיחי זצ"ל – אמש במסע הלוויה

התחברו: חבר המועצת הגר"ד יוסף בהספדו על הגאון רבי אברהם בדיחי זצ"ל – אמש במסע הלוויה

כפי שדיווחנו ב'המאורות' מוקדם יותר, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה הלך לבית עולמו הגאון רבי אברהם בדיחי זצ"ל, מחשובי תלמידי החכמים בעיר ירושלים ומנקיי הדעת שבה. אמש התקיים מסע ההלויה שיצא מביתו בהר נוף להר הזיתים.

במסע ההלויה, הספידוהו, גיסיו הרבנים לבית חבשוש, הרב משה שליט"א והרב אברהם שליט"א, לאחר מכן ספדוהו בניו הגדולים, הרב דוד שליט"א ראש כולל בנין אב בירושלים ובנו הרב חיים שליט"א.

לאחר מכן ספד לו תמרורים, חבר מועצת חכמי התורה וראש בית המדרש יחוה דעת, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, שסיפר כי כבר שלושים שנה מיסוד בית המדרש יחוה דוד היה ידיד נפשי רבי אברהם מוסר שיעורים בגמרא שלא ע"מ לקבל פרס, תמידין כסדרן, וכבר סיכמתי איתו שמיד אחרי הקורונה אנחנו מחכים לו שיחזור להרביץ תורה בבית המדרש, אבל השי"ת רצה אותו אצלו.

עם סתימת הגולל בהר המנוחות, ספד לו גיסו הרב ישראל חבשוש שליט"א מברכפלד שסיפר כי בעודו נער היה גיסו הגדול לוקח אותו מידי חול המועד יחד עם ילדיו לבית המדרש, קונה להם ממתקים ופרסים כדי שישבו וילמדו בחשק, והוא היה לי כאב ממש. רבי אברהם לא רק עמל על תורתו שלו אלא היה אכפת לו מתורתם של אחרים, ותמיד השתדל להגדיל תורה.

חתם את מסע הלויה אחיו הרה"ג הרב יוסף בדיחי שליט"א שפתח במילים 'צר לי עליך אחי, כי נעמת לי מאוד' וסיפר כי רבי אברהם בעודו נער בא להתקבל לישיבת חברון, וכשאמרו לו שאין מקום, אמר אני לא צריך מקום, טובין לי ספסלי בית המדרש ואכן כמה לילות לן בתוך היכל הישיבה, עד שזכה ונתקבל כתלמיד מן המנין בישיבה. כמעט ולא היו בינינו שיחות סתם בדברי חולין, תמיד היינו דנים בעומקה של הלכה ומלבנים סוגיות, היית עומד בעוז על דעתך, ועם האמת שלך ניצחת, יה"ר שילדיך ימשיכו את דרכך עם אש התורה שיקדה בך, ואז יקוים בך בחינת צדיקים במיתתם קרויים חיים.

ניתן להאזין לכל מסע ההלויה בשידור חוזר בקו המאורות – בטל': 8416* שלוחה 2 ושוב 0.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!