חטיפת ילדי תימן: השר הרב דרעי לנשיא המדינה – "טהר את שמו של הרב משולם"

יו"ר תנועת ש"ס השר הרב אריה דרעי ממשיך בפעילות לעשיית צדק לשמו ולזכרו של הרב עוזי משולם ז"ל, שהקדיש את חייו למאבק על חשיפת העוולות בפרשת חטיפת ילדי תימן.

השבוע שיגר השר הרב דרעי מכתב לנשיא המדינה רובי ריבלין, בו ביקש ממנו לפעול במסגרת סמכויותיו בחוק לטהר את שמו של הרב משולם, אל מול העוול שנעשה לו והעלילות שנטפלו עליו שלא בצדק. במכתבו כתב השר הרב דרעי: "בישיבת הממשלה ביום שני השבוע, אושר לראשונה הסדר כספי עבור משפחות עולי תימן, המזרח והבלקן שילדיהם נעלמו בפרשת ילדי תימן החטופים, אחת הפרשות הקשות והכואבות ביותר בתולדות המדינה.

"בישיבת הממשלה העליתי את סיפורו של הרב עוזי משולם ז"ל, שנאבק במשך שנים רבות, זעק מעומק ליבו וממש מספר את נפשו בדרישה לחקור את חטיפת ילדי תימן. בתגובה זכה הרב ליחס קשה ומזלזל מצד המדינה וחלקים רבים לאחר ייסורים רבים. 2013בציבור ונפטר ביוני "אמרתי בישיבת הממשלה כי ביום בו ממשלת ישראל לוקחת בצדק ובאומץ אחריות על הפרשה הכאובה, נכון לטהר את שמו של הרב עוזי משולם, ששילם מחיר יקר על המאבק שניהל לחקירת המעשים הנוראים. אבקשך כבוד נשיא המדינה לפעול לטיהור שמו של הרב משולם ז"ל, ובכך לתרום לתיקון העוול הקשה שנגרם לו".

כזכור, במהלך ישיבת הממשלה שאישרה את ההכרה בפרשה ופיצוי לבני המשפחות, אמר
השר הרב דרעי: "אני יודע שאני נוגע בפצע כואב, אבל זה חלק מריפוי הפרשה. אני רוצה להזכיר את הרב עוזי משולם ז״ל שזעק מעומק ליבו על החטיפה, זעק זעקת כאב וחלק מאיתנו חשבו אז שהוא הזוי. כולנו זוכרים את הארועים ביהוד של הרב משולם ואנשיו, והיום שממשלת ישראל לוקחת בצעד אמיתי אחריות על הפרשה הזאת. צריך לזכור את הרב משולם ז״ל שמסר את נפשו לחקור את חטיפת יהודי תימן וזה המקום להוקיר את זכרו, ולתת כבוד ליהודי היקר עוזי משולם ז״ל ולזכור את המאבק העצום שניהל במשך כל השנים למען נושא כל כך חשוב וזכה לתגובות קשות ויחס קשה שספג".

ראש הממשלה נתניהו תמך בדברים ואמר: "אני מצטרף למה שאמר השר דרעי בנוגע לרב עוזי משולם. היתה התעמרות גדולה ברב משולם. הוא דיבר ממעמקי ליבו על דבר אמיתי. אנחנו עושים הכל לחקר האמת ותיקון העוולה".

סגן השר הרב יואב בן צור אמר ל'הדרך': "פרשת היעלמותם של ילדי תימן שעלו ארצה היא פצע פעור בחברה הישראלית לאורך שנים. זהו פצע שנפתח בכל פעם מחדש עם מחאות סוערות, ועדות, מינויים ובעיקר הבטחות למשפחות לטפל באחת הסוגיות הכואבות והטראגיות שסוחבת המדינה משנותיה הראשונות ועד עצם היום הזה.

"כבן לעדת תימן וכמי שהיה מודע מקרוב לסבל הזה, אני מכיר את תחושת הכאב והסבל הנוראי של אותן משפחות יקרות שחרב עליהן עולמן בלקיחת היקר להם מכל. אותם הורים עמדו חלשים וחסרי אונים מול ממסד חזק, שבמחי יד חרץ את גורלם של ילדיהם.

"תנועת ש"ס, בראשות השר הרב אריה דרעי, לאורך כל דרכה הפוליטית זעקה את זעקתם של אותם הורים חסרי ישע, ונלחמה בכל כוחה כדי שמדינת ישראל תסיר את החיסיון מהפרוטוקולים ותגלה מעט מן האור לגבי מה שהתרחש באותם ימים אפלים, ותעשה צדק לאותם מעשים נפשעים שנעשו לילדי תימן. "הכרת המדינה בחטיפת ילדי תימן היא לא נושא קבלת הפיצויים לבני המשפחות אלא ההכרה בעוול שנעשה לאותן משפחות, לקיחת אחריות ומהלך כן לתיקון היסטורי של כתם אפל שחור וחטא קדמון שרובץ על מדינת ישראל".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!