צפו: הרב יהודה מחפוד בשיעור המחשה לכשרות החגבים לפי מסורת תימן – לרגל פרשת שמיני

הגאון רבי יהודה מחפוד, נכדו של מרן הגר"ש מחפוד, מסר השבוע שיעור תורני בעיר בני ברק בנוגע לכשרות החגבים, לו מסורת בקרב יהודי תימן. החגבים, המוזכרים בפרשת השבוע, 'שמיני', הובאו אף הם לבית המדרש 'הלכה למעשה – חמדת שלמה' לצורך המחשה.

בסיומו של שיעור תורני מרתק שהתקיים בבני ברק, בנושא 'כשרות חגבים', חולקו חגבים למשתתפים, ואחד מהם תיעד את עצמו מקיים 'הלכה למעשה'.

השיעור, אותו מסר נכדו של הגר"ש מחפוד, הרב יהודה, לווה במצגות מרהיבות, שנועדו להסביר לאברכים את סימני הכשרות הקיימים בחגבים – לפי המסורת השמורה בקרב עדת יהודי תימן.

החגבים, המוזכרים בפרשת השבוע, 'שמיני', הובאו אף הם לבית המדרש 'הלכה למעשה – חמדת שלמה', כדי להמחיש למאזינים הרבים את החומר הנלמד.

הרב יהודה מחפוד הסביר, כי "ישנם שחושבים שאכילת חגבים באה כתוצאה מעוני. והתשובה אכן נכונה. תמיד כשהייתה מכת ארבה הדבר היה מאיים על התבואה וכתוצאה מכך נוצר עוני ומחסור".

"אך לא בכך בלבד מדובר", מדגיש הרב מחפוד: "לחגבים ישנה ייחודיות רבה, מבחינת ערך תזונתי, כי הם מכילים חלבונים מן החי בכמות גבוהה, וכן חומצת אמינו, אומגה 3 ו-6, ברזל, אבץ, חומצה פולית וסידן".

לדבריו, מסיבה זו היו נותנים במרוקו לאנשים חולים, שמערכת החיסון שלהם הייתה נמוכה, לאכול חגבים, כמו גם לנשים שרצו לזכות בפרי בטן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!