רבי שמעון בר יוחאי בנבואה פלאית ומרעישה: וְאִתְקַטָרוּ בְּקִטְרוֹי דְּמֵתוּ אַרְבְּעִין וְחַמְשָׁא פַּרְדַשְׁכֵי • לאחר האסון הכבד בהר מירון

רבי שמעון בר יוחאי בנבואה פלאית ומרעישה: וְאִתְקַטָרוּ בְּקִטְרוֹי דְּמֵתוּ אַרְבְּעִין וְחַמְשָׁא פַּרְדַשְׁכֵי וכו', וְאָמְרוּ חוּלָקָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא מֵהִילוּלָא דְּרַבִּי שִׁמְעוֹן וְחַבְרוֹי וכו' • לאחר האסון הכבד בהר מירון תגלית מדהימה בזוהר הקדוש באידרא רבה לפניכם הצילום המלא:

צילום הקטע מתוך האידרא רבה

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

7 תגובות

  1. 45 פרדשכי
    זה לא חיילי המלך שנהרגו כאשר רשב"י שחרר את רב המנונא מהמאסר?!
    אם כן אז המאמר לא קשור בכלל למצב כהיום

  2. במחילה רבתי, המעיין שם בפירוש מתוק מדבש ימצא שאלו הארבעים וחמישה הנזכרים הם שרים מהיכל מלך אחד שכלא את רב המנונא סבא ונשלח אליהו הנביא להצילם, והפיל עליהם את קיר היכל המלך להציל את רב המנונא סבא.
    ואלו שנזכרים אח"כ שהם חלקו של השי"ת משמחת רבי שמעון הם ג' חברים שנסתלקו בזמן האידרא.
    ואין קשר כלל לאלו שמוזכרים קודם…
    אולי כדאי לעיין לפני שמוצאים איזה שהוא קשר, כדי שח"ו לא יהא להיפך מהכבוד.
    בברכת התורה, עוז שלום.

  3. לא מדוייק.
    פירוש הסולם לזוהר – במדבר האדרא רבא קדישא מאמר הסתלקות ג' החברים אות שנג – שסא

    [אות שנג] תנא עד לא וכו': למדנו, מטרם שיצאו החברים מן האדרא ההוא, מתו ר' יוסי ב"ר יעקב, ור' חזקיה, ור' ייסא. וראו החברים, שהיו נושאים אותם מלאכים הקדושים בפרסא ההיא
    [אות שנט] אר"ש תווהנא על וכו': א"ר שמעון, תמה אני על אותו חגור מתנים, בעל השער, שהוא אליהו, למה לא נמצא באדרא שלנו, בזמן שנתגלו אלו הדברים הקדושים. בתוך כך בא אליהו, ושלש טפות אור מאירים בפניו. א"ל ר"ש מה הטעם, לא היה נמצא אדוני במשתה היין החקוק וערוך לאדונו, ביום השמחה.
    [אות שס] א"ל חייך רבי וכו': אמר לו אליהו, חייך רבי, ז' ימים מטרם שנכנסתם לאדרא שלכם, בחרו לפני הקדוש ברוך הוא כל אלו שיבואו ויהיו נמצאים עמו באדרא, ואני הייתי מוכן שם, ורציתי להמצא לפניו באדרא, ואז קשרוני בכתפי, ולא יכולתי ללכת, כי ביום ההוא שלחני הקדוש ברוך הוא לעשות נסים לרב המנונא סבא וחבריו, שנמסרו לארמון המלך, ועשיתי להם נס, שהפלתי בשבילם, הכותל של היכל המלך, ונסתבכו בקשרי הכותל ונפלו עמו, ומתו ארבעים וחמשה שרים. והוצאתי את רב המנונא וחבריו, והשלכתי אותם לבקעת אונו, וניצולו. וערכתי לפניהם לחם ומים, כי לא אכלו שלשה ימים. וכל אותו היום, שהייתם באדרא, לא נפרדתי מהם.
    [אות שסא] וכד תבנא אשכחנא וכו': וכשחזרתי, מצאתי הפרסא, שלקחו אותה כל אלו העמודים דהיינו המלאכים, וג' מן החברים עליה. ושאלתי אותם, את המלאכים, ואמרו לי שזה הוא חלק הקדוש ברוך הוא משמחת ר"ש וחבריו.

  4. קשקוש .סתם התנערות מאחריות .במקום לשמוע להנחיות המשטרה ,שלה הידע והכישורים ..נותנים לאינטרסנטים לנהל …

  5. זה רק מראה שאתם לא מבינים באמת מה כתוב שם באדרא רבא. ואתם מפיצים הזיות וסיפורי מעשיות.

  6. יודגש כי השתדלנו לדייק, כי אין בדבר משום נבואה דוקא למקרה דנן.
    ועכ"פ כעת הועלה פוסט באתר המבהיר את הדברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!