העיתונאי החרדי שחזה את האסון בהר מירון לפני שנים

עשרות הגופות ממתינות לפינוי צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים
עשרות הגופות ממתינות לפינוי צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

אחרי האסון הכבד שהתרחש בליל חמישי האחרון בהר מירון, מובא ציוץ שכתב העיתונאי אריה ארליך לפני מספר שנים בו התריע על אסון שעלול להתרחש בדיוק היכן שבליל חמישי האחרון קופחו חייהם של 45 מתפללים | ארליך: "מייסר את עצמי על שהסתפקתי בציוץ אחד"

בצל האסון הכבד שהתרחש בליל חמישי בהר מירון בו מצאו את מותם 45 מתפללים גברים וילדים, מוזכר היום בכלי התקשורת השונים ציוץ של העיתונאי והפרשן החרדי אריה ארליך מ-2018 בו חזה במדויק את הסכנה במעבר הצר שביציאה מההדלקה של 'תולדות אהרון' והתריע מפני "סכנת הימחצות".

"הערה ראשונה לסדר", כתב ארליך ב-2018, "שביל היציאה הצר שמוביל מטקס ההדלקה של חסידות תולדות אהרן יוצר צוואר בקבוק אנושי ודחיפות איומות, ברמה של סכנת הימחצות ממשית", התריע ארליך וציין כי "זו היציאה היחידה".

ארליך כתב אז כי "אם רוצים למנוע הישנות של מקרה הלווית הרב וואזנר זצ"ל – אסור לערוך את ההדלקה במקום לפני יצירת יציאה רחבה ומשולטת".

כאמור, הציוץ של העיתונאי הבכיר מ'משפחה' ב-2018 עורר ביום שישי גלים רבים ובתקשורת הכללית אף הזכירו מספר פעמים את העיתונאי החרדי שהתריע כבר לפני מספר שנים מפני אסון כבד.

ארליך עצמו כתב ביום שישי בטוויטר כי בעוד כולם מזכירים את הזהרותיו מלפני שנים, הוא דווקא "אוכל את הלב" על שלא עשה יותר: "כולם מצטטים את הציוץ הזה מ-2018 שבו התרעתי על הסכנה במסדרון המוות, ורק אני אוכל את הלב ומייסר את עצמי על שהסתפקתי בציוץ אחד (וכמה שורות בעיתון) ולא לקחתי את הנושא באובססיביות כפייתית, ולא שיגעתי את כולם, ולא ניערתי את כל הרשויות, ולא עשיתי סדרת כתבות וציוצים עד שמישהו יעשה משהו".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!