חייבים לבשבש במעשים מה חרי האף הזה: החלטות 'עצרת ההתעוררות' של החמאס…

כולם ידעו שאין זה כינוס רגיל. 55 רחובות הרוסים, אלפי פצועים ולמעלה מ-200 מנוטרלים בתוך שבוע, אינם דבר של מה בכך. חייבים לבשבש במעשים ולהבין על מה חרי האף הגדול הזה?

הרב יהושע כהן

בכירי אנשי החמאס נכנסו לאולם הגדול. שייח׳ים מכובדים מכל החמולות וראשי ארגוני הטרור הבטיחו את השתתפותם באירוע החירום החשוב. המתח הורגש באוויר, מעמד של חשבון נפש. הכל ידעו שאין זה כינוס רגיל. עצרת חיזוק והתעוררות על מה עשה א-ל-ל-ה ככה לארץ הזאת? 55 רחובות הרוסים ומחוקים, אלפי פצועים ולמעלה מ-200 מנוטרלים בתוך שבוע אינם דבר של מה בכך. חייבים לבשבש במעשים, להבין – על מה חרי האף הגדול הזה?

על הפודיום 5 מיקרופונים, ומולו המון מצלמות וצלמים שמשדרים את המעמד הנשגב אל כל המגזר. כינוס החירום החשוב הזה – מועבר בשידור חי, לכל חלקי עזה וגלילותיה. גם בלוד ובעכו יהיו כמה מוקדים של שידור חי מכינוסא דחירומא.

כעבור שעה ארוכה של דרשות ונאומים חוצבי להבות מגדולי המנהיגים הרוחניים, הגיע הרגע המיוחד בו קוראים את ׳החלטות העצרת׳ – סדרת קבלות חשובות שכל אחד מקהל הנאספים יקבל על עצמו.

תחילה הוכרזה שביתת מחאה של בעלי העסקים הערביים בכל רחבי הארץ. בנוסף הוכרז על פתיחת מאה נקודות חיכוך נוספות עם כוחות הביטחון הישראלים לאורך הגבול. והכי חשוב – כל שאהיד מתחיל יעשה חשבון נפש מעמיק אולי הוא לא הורג מספיק יאהוד.

נשמע מצחיק. מה אתם ׳מחפשים׳ סיבות לחורבן שלכם? האם לא ברור שזה מכיוון שאתם יורים על ישראל? לא ברור לכם שברגע שתפסיקו לירות – הכל ירגע?!

הנה כי כן, כדאי שנבדוק אם זה לא מה שאנחנו עושים כעת.

כה הרבה אסונות לפתחנו, ואנחנו מתלבטים במה צריך להתחזק. עוד לא החלטנו.

אחד מקבל על עצמו לא לעלות יותר על פארנצ׳ס, אחר ׳מחמיר׳ יותר ומקבל על עצמו לא להשתתף בטישים בכלל. סדרת קבלות מרשימה למדי, אבל כל מי שמוח בקדקדו מבין היטב שזה לא זה!

אני שומע איש בכיר בעיני עצמו ׳הולך בקרי׳ ומצהיר ואומר: "אחרי כל הדיבורים על החיזוק הנצרך בלשון הרע ובפגעי הטכנולוגיה, ברור שיש פה בעיה של בטיחות". והוא בהחלט צודק, ברור שיש פה בעיה של בטיחות, אבל השאלה היא למה עשרות שנים לא קרה אסון כזה, ועכשיו – כן? למה 110 שנים לא היה אסון כזה במירון, והשנה – כן? האם לא ברור שיש פה מישהו שמדבר איתנו?!

אז נכון שאין לנו רוח הקודש או נביא, אבל יש לנו שכל. ולב יודע מרת נפשו. כל אחד מבין שחיזוק בעבודת השם, או בשמירת הלשון יכול להוריד ולשכך מעט את חרון האף. קצת חיזוק בתפלה, בלימוד, בשמירת כבוד בתי הכנסיות, או בזהירות יתרה בבין אדם לחברו – ודאי יש בהם כדי להגן עלינו, ולהסיר מעל ראשנו את קללת והיו שמיכם כברזל (=כיפת ברזל), וארצכם כנחושה (=ממ"ד). כי אנו – בשונה מהחמאס – יודעים להבין את המסר.

(דרשו)


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!