כתר מלוכה: נשלמות ההכנות לקראת המעמד הגדול "כתר מלוכה" | שעל ידי בית הכנסת ובית המדרש קהילת בני תורה בית שמש | כל הפרטים

בני הקהילה במעונו של מרן הגר"פ קורח שליט"א | ארכיון המאורות
בני הקהילה במעונו של מרן הגר"פ קורח שליט"א | ארכיון המאורות
מדבקה חשיפה-01

דריכות רבה בקרב הוועדה המכינה לקראת המעמד הגדול "כתר מלוכה" של קהילת "בני תורה" – רמת בית שמש ג', המעמד יתקיים אי"ה ברוב פאר והדר ביום רביעי כ"ט סיון ליל א' דראש חודש תמוז, בו יוכנס ספר תורה מהודר שנכתב לעילוי נשמת ר' חנוך אברהם ז"ל, ונתרם ע"י בתו מרת אלינור פומרנץ תחי'. וחנוכת בית המדרש המפואר שנבנה בעמלם הרב של בני הקהילה ונדיבי עם.

קהילת בני תורה ברמת בית שמש ג' נוסדה בשנת תשע"ו, מתוך הצורך להקים קהילה יעודית לבני עדתינו ק"ק תימן, לשם כך התאגדו קבוצת אברכים בני עליה לקבוע מנין כפי נוסח מסורת ישראל סבא המסורה לנו מדורי דורות, כשהתפילות מתקיימות בבית אחד האברכים שמסר נפשו הוא וביתו למען מטרה נעלית זו.

זמן קצר לאחר הקמת המנין, נתרבו המתפללים והמקום היה צר מהכיל, על כן ראו ראשי הקהילה חובה לקבוע מקום קבע לתורה ותפילה לבני הקהילה הבאים בשעריה.

ואכן, בשנת תשע"ח נחלצו חושים רבים מבני הקהילה, ונטלו על עצמם עול כספי כבד לבנות בית מקדש מעט – מבלי לחסוך בהוצאות הכבדות וכמאמר חז"ל "אין עניות במקום עשירות".

עם הקמת הקהילה ומשכן התפילה, ראו ראשי הקהילה את חובת השעה לייחד מקום זה שלא ישמש כבית הכנסת למקום תפילה בלבד, אלא אף ישמש כבית מדרש פעיל השוקק חיי תורה ותפילה במשך כל שעות היממה כיאה וכנאה לקהילה שנוסדה על ידי אברכים בני עליה, אשר ממזגים את מסורת ישראל סבא במנהגי עדתינו ובאוירת הישיבות הקדושות.

בסיעתא דשמיא, כיום מתקיימים בבית המדרש שע"י הקהילה פעילות נרחבת של שיעורי תורה בנושאים מגוונים, יעורי עיון לאברכי הכוללים, שיעורי הלכה שונים, שיעור דף היומי מידי יום בהיקף מותאם לאברכים, שיעור מיוחד ברמב"ם הלכות יסודי התורה, חבורה של "הלכות שמירת הלשון" ועוד.

בד בבד לשיעורים שע"י הקהילה, מתקיימים במקום מסגרות לימוד שונות לאברכים, שני מסגרות של "כולל ערב", מסגרת של "כולל הלכות שביעית" בכל ליל שישי בראשות הגר"א מאירוביץ שליט"א, כמו"כ מתקיימות מסגרות לימוד יחודיות במועדים שונים, כמו "ישיבות בין הזמנים לאברכים ובחורים, "כולל פורים", ועוד.

כבני הקהילה מחד וכבוגרי הישיבות הקדושות מאידך.

ילדי הקהילה גם הם זוכים לפעילות נרחבת הן במסגרת לימוד המארי במשך השבוע, הן במסגרת לימוד "אבות ובנים", ומגוון פעילויות שונות ומגוונות, כשגולת הכותרת להחדיר לצעירי הצאן את מסורת העדה על כל מנהגיה עתיקי היומין ברוח ישראל סבא..

גם נשות הקהילה זוכות ליטול חלק בגיבוש והתלכדות יחד, בארועים שונים, כגון: הרצאות, מסיבת חנוכה, מעמד הדלקה בליל ל"ג בעומר ועוד, על מנת לחבר את כל הקהילה, יחד עם נשות הקהילה אשר מהוות חלק בלתי נפרד מהקהילה.

גבאי ורבני הקהילה במעונו של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א

מאז נוסדה הקהילה ועד עתה, אברכים בני עליה רבים מבני העדה קבעו את מושבם בסמיכות למשכן התורה אשר ראו את ההזדמנות להמנות בין בני "קהילת בני תורה" ולבסס את מקום מגורם ומעמדם, אשר זוכים לחיי קהילה מלאים לכל דורש ומבקש ה', ביחוד מחמת שימת הלב והדגש שהכל מנוהל עפ"י דעת תורה רבותינו שליט"א המנהיגים את העדה מבלי לוותר על קוצו של יו"ד ממסורת ישראל סבא הייחודית והמפוארת. 

קהילת בני תורה זכתה לקבוע את מושבה במרכז שכונת רמת בית שמש ג' במבנה מפואר וחדיש אשר  נתרם ע"י בני הקהילה ושופץ ושוכלל ע"י נדיבי עם, הנחשב כאחד הבתי כנסת המפוארים בשכונה.

כמקום מרכזי ובית מדרש מפואר ונגיש משמש המקום כבית לתורה ולתפילה לא רק לבני עדת תימן אלא לכלל ציבור כולו.

קהילת בני תורה קבעה לעצמה שם בכלל ציבור בני התורה ובפרט בני ק"ק תימן כמקום המיועד לטובי האברכים בני עליה.

כאמור בימים אלו נשלמות ההכנות למעמד הגדול "כתר מלוכה" שיתקיים אי"ה ביום רביעי כ"ט סיון, בראשות מרנן ורבנן שליט"א, רבנים ואישי ציבור, ובהשתתפות בני הקהילה וידידיה.

בימים אלו פוקדת משלחת מבני הקהילה, במעונם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, להזמינם למעמד המיוחד. הרבנים שליט"א, הרעיפו בשבחים על הקהילה החשובה בלב רמת בית שמש ג', המונהגת על פי דרך ישראל סבא בשימור מסורת בית אבא ובמיזוג ניחוח הישיבות הקדושות.

מהוועדה המכינה נמסר, כי המעמד יחל בהתכנסות המוני המשתתפים ברחוב נריה הנביא 8 בשעה שש וחצי בתהלוכת רבת משתתפים של "הכנסת ספר התורה" שיכנס ברוב פאר והדר להיכל בית המדרש ברחוב ירמיהו הנביא 13.

עם כניסת ספר התורה להיכל בתום הריקודים לכבודה של תורה, תתקיים תפילת ערבית של ראש חודש בהיכל בית המדרש ולאחריה יקבעו מזוזות בבית המדרש שנבנה בעמלם הרב של בני הקהילה.

פתיחת השערים לסעודת המצוה לכבודה של תורה תתקיים בשעה 21.00 מיד לאחר קביעת המזוזות, באולם זכור ליצחק ברחוב ירמיהו 13 הסמוך לבית המדרש, עקב המשתתפים הרבים מהועדה המכינה נמסר כי הכניסה היא למוזמנים שאישרו את השתתפותם.

במרכז המעמד יושמעו משאות גדולי ישראל שליט"א, אשר יפארו את המעמד בנוכחותם, כמו כן, במהלך המעמד יזכו המשתתפים במזכרת יחודית למעמד זה ולתוכנית מיוחדת, עליה עמלים חברי הוועדה המכינה בימים אלו, כאשר אחת המטרות היא גיבוש בני הקהילה הרבים והרחבת גבולות הקדושה ברמת בית שמש – רמה ג' בכלל, ובקרב בני התורה הפוקדים את בית המדרש בפרט.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!