קריאה מהמליאה

ממליאת הכנסת: ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בקריאה לשחרור היהודי הכלוא בתימן | כל הפרטים

ממליאת הכנסת: ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בקריאה לשחרור היהודי הכלוא בתימן | כל הפרטים

״בין שלל הנאומים הרבים שכולנו נואמים כאן, רציתי דווקא להפנות קריאה למשרד החוץ של מדינת ישראל שיצטרף לממשל ביידן שקרא לשיחרורו של יהודי הכלוא בתימן! יצא לי לקרוא בעיתון המודיע ואצטט: על כך שממשלו של ביידן קורא לשיחרורו של מר לוי מראבי הי״ו, צעיר יהודי מתימן המואשם שסייע ליהודים שהיגרו לישראל להוציא עימם ספר תורה עתיק מתימן, כך הודיע דובר משרד החוץ בארצות הברית נד פרייס.

כבר ארבע שנים שלוי מראבי כלוא בתימן המורדים החותיים הנתמכים ע״י איראן ראו בהוצאת ספר התורה ״כאוצר לאומי גנוב״.

בין העצורים היה גם רבה של העיר צנעא הרב יחיא בן יוסף שליט״א שנעצר על ידי המורדים החותיים בחשד שסייע להברחת ספר התורה, כמו כן שלושה עובדים בשדה התעופה בצנעא נעצרו בחשד שסייעו גם הם להברחה, אך בסופו של דבר כולם שוחררו מלבד מראבי הכלוא שם עד היום.

נציג משרד החוץ אמר כי ארצות הברית העלתה שוב ושוב את מצוקתו של מראבי במועצת הביטחון של האו״ם, הנציג גם אישר את ההצהרה שפרסם שר החוץ לשעבר מייק פמפאו מנובמבר 2020 שקרא לחותיים לכבד את חופש הדת להפסיק לדכא את אוכלוסיית יהודי תימן ולשחרר מיד את לוי מראבי.

ג’ייסון גוברמן מנכ״ל הפדרציה הספרדית האמריקאית אמר כי ארצות הברית צריכה להיות אגרסיבית יותר בנושא  ״משרד החוץ קרא לשיחרורו של מראבי אך זה לא מספיק״ אומר גוברמן. לדבריו יש להזכיר את המקרה של מראבי באופן דומה בתחילת כל פגישה עם החותיים כמו גם במשא ומתן עם המשטר האיראני. נציין כי בסוף חודש מרץ, אוכלוסיית יהודי תימן הצטמצמה לארבעה קשישים בלבד לאחר שהחותיים גירשו שלוש משפחות יהודיות למצרים.

וכאן מה שנותר לבקש שגם הממשלה החדשה תפעל למען אותו יהודי יקר הנמצא בכלא בתימן, ואם ממשל ארה״ב פועל למענו – אז תכסה בושה את פנינו שכאן המדינה והממשלה אדישה למצבו!*

ואסיים בתפילה היהודית המפורסמת ״אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה העומדים בין בים ובין ביבשה המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה ומאפלה לאורה ומשיעבוד לגאולה השתא בעגלא ובזמן קריב ואמרו אמן״.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!