קורע לב

אבל ותוגה בעיר בני ברק: הרהורים ונטפי דמעה אחר מיטתו של הרה"ג רבי אלעזר עוזרי זצ"ל

הרב אלעזר עוזרי זצ"ל | באדיבות המצלם
הרב אלעזר עוזרי זצ"ל | באדיבות המצלם

אבל ותוגה בעיר התורה בני ברק עם היוודע דבר פטירתו של האברך החשוב, מלא חכמה ותבונה, למד ושינן תורת ה' לכל מבקש, הדיר שינה מעיניו לעסוק באורייתא קדישתא מתוך אהבה ושקיקה עצומה, ובצילה יחסה יומם וליל, קירב בדרכי נועם לבבות תועים לאבינו שבשמים, ורבים השיב מעוון הרב אלעזר עוזרי זצ"ל, אשר נקטף בשיא פריחתו לאחר מחלה קשה והוא בן ל"ה שנים בלבד בפטירתו.

המנוח זצ"ל, נולד לאביו ייבדל לחיים רבי אברהם עוזרי שליט"א, מדמויות ההוד של בני עדת תימן בשכונת הר נוף בירושלים, ונאמן ביתם של גדולי וחכמי הדור הקודם. עת נולד המנוח, טרח זקן המקובלים הגאון חכם יצחק כדורי זצ"ל, להגיע לביתו לאחר שהוזמן להיות סנדק לרך הנולד, ועימו הגאון חכם שמואל דרזי זצ"ל, שאבי המנוח נמנה מבאי ביתם.

גם במעלליו יתנכר נער, ומשחר ילדותו קיבל חינוך ערכי וטהור בתלמוד תורה 'יקירי ירושלים', שם עלה ונתעלה במעלות התורה והיראה, ואף בישיבה קטנה שקד על תלמודו בכותלי הישיבה הקדושה, והחכים את רבותיו בעיונו המבעית, סברות ישרות בסוגיות סבוכות כקולע אל השערה ולא מחטיא. וכל זאת מחמת עמל ויגיעה בתורה, ברצותו לקנות את מ"ח קנייני התורה כי היא משוש חייו.

בעלותו לישיבה גדולה, הוא הלך לקנות תורה ודעת בישיבת 'באר יצחק' בטלז סטון, ואף שם גילה את בקיאותו וכישוריו בכל מקצועות התורה, והיה כמעיין המתגבר בעומק לימודו ועיונו, כאחד מבני העליה בבית המדרש.

כאשר עבר להתגורר בעיר בני ברק, חיפש את הכולל בו יכול לעמול בשקידה בתורתו, ועמד בכור המבחן בכולל 'נחלת משה', וכעבור שנתיים עבר יחד עם החברותא שלו לכולל 'מורשה ודעת'.

היכנסו כעת לתרומה ישירה לקרן משפחת עוזרי – אל תעמדו מנגד >>>

אהבת התורה הייתה יוקדת בליבו, כל רגע פנוי ניצל לעסק התורה כנער אשר לא ימיש מתוך האהל, יגע בה ועמל בה בכל כוחו. בקיא עצום בחלקי התורה, וכל שאלה שנשאל בה, גילה בקיאות עצומה בנושאים רבים ומגוונים, בתשובות חריפות ממקור מעיינות המפרשים ראשונים ואחרונים.

במשך כל היום כולו, קבע את עיתותיו בתורה מחברותא לחברותא, יושב בקרן זווית בית המדרש, צולל בים התלמוד במעין מים חיים זך וטהור, ומתפלפל בהוויות אביי ורבא.

המנוח קבע את מקום תפילתו בית המדרש 'חכמת שלמה' מייסודו של רבה של בני ברק הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל, אליו היו קשור בנימי נפשו במשך שנים ארוכות, והיה מתווה את דרכו ודרך קהילות בני התורה למען ילכו בדרך מסורת אבות.

אל מול לימוד ועמל תורתו, הוא נתן את עינו וליבו על כל יהודי שיעסוק בתורה, וכאשר היה מבחין במי מבאי בית המדרש שלא היו מונח בעומק הסוגיה, היה מושך אותו אליו בחיוך שלא מש מעל פניו, וקובע איתו סדר לימוד.

היכנסו כעת לתרומה ישירה לקרן משפחת עוזרי – אל תעמדו מנגד >>>

היו לו יכולות נדירות לקרב את בני הנוער, וברוב טובו היה מאיר ומסביר פנים לכל אחד, מקבל כל בחור בסבר פנים יפות, ממתיק סוד עם כל נער ונער, במתק שפתיים, בשפה בהירה, במאור פנים ובדרכי נועם, עד שהיה שובה אותו בקסמו והופך אותו לבן תורה על כל המשתמע מכך, תוך שהוא מהאהיב שם שמים במעשיו ובנועם הליכותיו.

בימי השבעה, בני משפחתו נדהמו לשמוע עדויות של אברכים ובני עליה, שמעידים על עצמם כי אילו היום הקימו משפחות של בני תורה, זה לזכותו של המנוח, שבצוק העיתים היטה עבורם אוזן קשבת, ומעודד אותם בשפתו הקולחת לשקוד על דלתות התורה והיראה.

מסר את נפשו להעמיד דור ישרים יבורך, וגידל את כל חמשת ילדיו לתורה תוך שהוא מתמסר לקבוע זמן לימוד עם כל אחד ואחד מהם, ומתעניין אצל רבותיהם על אופן שקידתם וידיעותיהם בתורה, ומשתדל בכל כוחו שלא להחסיר מהם דבר, תוך שהוא מעודד אותם להתמיד במשנתם.

לפני כשנתיים, חלה במחלה הקשה, אך למרות זאת היה מסתיר זאת מעין רואים, והתגבר על מכאוביו להמשיך בשגרת סדר יומו שהוא עמל התורה וקירוב רחוקים. גם אם היה נדמה לבני ביתו כי הוא נאנק מייסוריו, מיד הסתיר זאת בכל כוחו, בכדי לא להפר את שלוותם ולגרום לצער בליבו.

בתקופה האחרונה, התגבר עליו החולי, ולמרות זאת המשיך ככלות כוחו להגות באמרי שפר, עד שנגזרה הגזירה משמיא למגינת ליבם של ילדיו הרכים ובני משפחתו הסובבים אותו, והמנוח השיב את נשמתו טהורה לבוראו.

הותיר אחריו את אלמנתו לבית משפחת נחום, חמשה ילדים קטנים הוריו ואחיו ומשפחה ענפה דור ישרים יבורך.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!