גלריה מסכמת

במעמד כמאה רבנים: הועידה השנתית לרפואה והלכה של רשת בתי ההוראה 'המאורות' ו'כללית'

מאות רבנים ומורי הוראה  התכנסו בועידה השנתית לרפואה ולהלכה של רשת בתי ההוראה 'המאורות' בשיתוף מומחי הרפואה של 'כללית'

בדיון המרכזי בוועידה נשא דברים ד"ר איתי גת, מומחה ברפואת נשים ופריון ב"כללית", ורופא בכיר בביה"ח אסף הרופא, שבהרצאה מרתקת נתן את המידע המפורט והרלוונטי ביותר למורי הוראה בענייני פוריות וטהרה. לאחריו נשא דברים ראב"ד ביתר עילית, הגאון רבי יצחק מועלם שליט"א, אשר האריך והרחיב בליבון העניינים עליהם דיבר הרופא, ובירורם הלכה למעשה.

מושב מיוחד הוקדש לקראת שנת השמיטה, כאשר במרכזו נשא דברים, הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי שליט"א ראש בית המדרש להלכה ולהתיישבות "אמונת איש". בן דבריו עמד בין היתר גם על שאלות מעניינות וכלליות בהוראה אשר היה נשאל בהם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל על ידי רבני קהילות תימן. לאחריו נשא דברים גאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי יהודה צארום שליט"א שהאריך בשיעור מיוחד כהכנה לשנת השמיטה.

רגע מרומם היה זה כאשר נכנס אל האולם, גאב"ד יורה דעה מרן הגר"ש מחפוד שליט"א, אשר כיבד את המעמד הגדול בנוכחותו דקות ארוכות, ובדברים חמים הודה ל"כללית" על השירות המיוחד לרבנים ומורי ההוראה, ובירך את מנהלי מגזר החרדי. 

דברי ברכה נרגשים לרגל המעמד נשא הגאון המקובל רבי אבנר עפגין שליט"א, ראש ישיבת בית הלוי ומוסדות אמת ושלום ברה"ע, בדבריו בירך בכל לב את הנהלת "כללית" על שיתוף הפעולה הפורה עם הרבנים ומורי ההוראה מקהילות תימן. כמו כן נשא דברי ברכה לרגל המעמד, אב"ד תל אביב, הגאון רבי אבירן יצחק הלוי שליט"א.

משא מיוחד נשמע מאת רב "כללית", הרה"ג רבי מנחם לפקיבקר שליט"א, אשר הרחיב בדברים בפני הרבנים על כל מערך הכשרות, ההלכה וההוראה במרפאות כללית ברחבי הארץ, כאשר בדבריו עמד על הידורי הכשרות המיוחדים שיש לכללית בכל בתי החולים והמרכזים הרפואיים בכל רחבי הארץ, וכן פתרונות הלכה מתקדמים בענייני בישול על ידי ישראל בצורה מיוחדת מאד, מעליות השבת והצמידים המיוחדים המונעים צורך בכתיבה בשבת, רבה של כללית המשיך ופירט על פעילותם הרבה של רבני המרכזים הרפואיים למען השמירה על כללי והידורי ההלכה ולפי כל השיטות.

הרב נחמיה בלושטיין מנהל המגזר החרדי במחוז דן – פ"ת שיזם את המפגש המיוחד בין כללית לבית ההוראה 'המאורות' אמר: "תודה רבה לרבני מאורות שבאו וטרחו לקיים את הדיון ההלכתי המיוחד הזה, באירוע זה נכחנו לראות את חיבתם הרבה של רבני תימן וההוקרה שלהם לכללית, קופת החולים היחידה הפועלת ללא לאות להרבות כבוד שמים והחמרות בענייני ההלכה". כמו כן הודה למנהלי קשרי לקוחות במחוז יחזקאל פקשר וצביקה שלזינגר על סיועם למען אירוע מיוחד זה.

הרב אברהם קונסקי מנהל המגזר החרדי בכללית אמר כי "החיבור של כללית עם יהדות תימן ורבניה אשר נמשך לאורך שנים, ומראה את גישתה של כללית בכלל ומחלקת דת וכשרות בפרט לדאגה לכלל המגזרים והעדות, שיתוף פעולה זה עם בית ההוראה 'המאורות' מתמשך והולך לאורך שנים".

בסיום המעמד, חולקו לרבנים ומורי ההוראה, ערכות מיוחדות שעוצבו במיוחד לרגל המעמד, אשר כללו בין היתר, חוברות וגליונות תורניים רלוונטיים, העוסקים בענייני הועידה.

רשת בתי ההוראה 'המאורות' לקהילות קודש תימן, הכוללת בתוכה עשרות רבות מחשובי הרבנים, מורי הוראה ויושבי על מדין בכל אתר ואתר, נוסדה על ידי מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א, על מנת לתת מענה הלכה בהיר ומפורט, על פי דעת גדולי רבני תימן לדורותיהם, יחד עם השקפת רבותינו הנאמנה. רשת בתי ההוראה נוסדה ע"י מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' העומדים בראשותו של הגאון רבי יהורם יפת שליט"א.

לגלריות נוספות מהמעמד – לחצו כאן >>

צילומים: יעקב כהן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!