גלריה ווידאו

סיקור: רבני העיר מודיעין עילית והגר"ע קורח במעמד לחיים לרגל הוצאת סדרת ספרים מקיפה על התרגום

סיקור: רבני העיר מודיעין עילית והגר"ע קורח במעמד לחיים לרגל הוצאת סדרת ספרים מקיפה על התרגום

ביום שלישי האחרון התאספו רבני העיר מודיעין עילית, למעמד לחיים מרגש לרגל הוצאת ספרו המפואר של הג"ר מנחם צבי רוטר שליט"א מחשובי תלמידי החכמים בעיר – "תרגום מנחם" על תרגום אונקלוס, אשר מבאר בטוב טעם ודעת את כל המילים הקשות שבתרגום, ומגלה פירוש חדש על התורה, וכיצד הוא מתיישב עם פירושים נוספים של שאר רבותינו הראשונים.

ספר זה מבוסס ומהווה כחיבור לסדרת הספרים המפורסמת "שערי אהרן" – י"ט כרכים, מאת אביו של המחבר הגאון רבי אהרן ישעי' רוטר שליט"א. כמו כן, המחבר חקר ופשפש רבות והעלה פנינים מתוך תורתם של חכמי תימן בפירושיהם לתאג' (חומש) התימני, ונוסחאות מדויקות אחרות כמו "מסורת התרגום" ועוד, וכן בפירושים "מרפא לשון" ו"משכיל לאיתן" מאת הגאון הקדוש רבי יחיא קורח זצ"ל מגדולי חכמי תימן ומהבולטים שבהם.

באירוע המיוחד שנערך אמש בעיר מודיעין עילית השתתף קהל נכבד, ביניהם נכחו הרבנים הגאונים: הגאון רבי יורם סרי שליט"א אב"ד מודיעין עילית, הגאון רבי אהרן ישעי' רוטר שליט"א בעל מח"ס "שערי אהרן" ושא"ס ומגדולי תלמידי מרן החזו"א זיע"א, הגאון רבי עמרם קורח שליט"א, רב קהילת תורת חיים בביתר עילית ובנו ממשיך דרכו של מרן הגר"ש קורח זצ"ל רבה של בני ברק, הגאון רבי מרדכי הלוי שוורצבורד שליט"א מו"ץ בשכונת "נאות שמחה" מודיעין עילית.

משא מיוחד נשא הגאון רבי עמרם קורח שליטי"א רב קהילת תורת חיים בביתר עילית, ובנו ממשיך דרכו של מרן הגר"ש קורח זצ"ל רבה של בני ברק, שאף נשא דברים בשבחו של הרב המחבר ובשבח התעמקות בדברי התרגום, וכן הדגיש את חביבותו והקירבה המיוחדת אליה זכה הרב המחבר שליט"א אצל אביו מרן הגר"ש קורח זצ"ל, כשזה בא לידי ביטוי בסיועו הרב להוצאת הספר, כאשר המחבר זכה לקבל את כתבי היד הנדירים של רבני המשפחה לצורך כתיבת הספר.

יצוין כי בין המסכימים על הספר, נמנה גם כן הגאון הגדול רבי פנחס קורח שליט"א ראש בית המדרש שערי הלכה בבני ברק, שאף הוא ליוה וסייע את הוצאת הספר, ובדבריו בהקדמתו הרחיב בגודל מעלת זיכוי הרבים שבביאור התרגום.

ניתן להשיג את הספר אצל הרב המחבר שליט"א בטל' – 08-974-1856


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!