אל תפספסו

6 דברים שחשוב לדעת לפני כניסת חג הסוכות

דברים שצריך לתת להם שימת לב ערב חג הסוכות | מאת הגאון רבי אורן צדוק שליט"א ראש בית ההוראה 'נזר ההוראה' ומרבני 'המאורות'

  1. ראוי להימנע מלאכול סעודה קבועה מזמן מנחה קטנה ואילך (3:40), כדי שיאכל את סעודת הלילה לתיאבון. [יש הפוסקים האוסרים זאת מן הדין אולם דעת רבותינו הרמב"ם וחכמי תימן, נראה שרק מניעה נאמרה בחג הסוכות כבשאר ימים טובים].
  2. לפני כניסת החג כדאי להתנות, בנוסח זה או דומה לו, "איני בודל מנויי הסוכה כל בין השמשות של שבעת ימי החג". זאת כדי שיהיה מותר לו להסיר את הקישוטים כשיבואו גשמים ושלא ייאסרו בטלטול ביום טוב ובשבת (יעויין שולחן ערוך ורמ"א תרל"ח, ב ומשנ"ב, כ"ד).
  3. אכן, לעניין הסרת נויי סוכה בשבת ויו"ט, יש לזכור שאסורה הורדתם אם מחוברים לדפנות הסוכה או לגג ע"י מסמרים או נעצים, וכן אם נקשרו בקשר שעל גבי קשר, משום בונה וסותר ומתיר קשר (משנ"ב שי"ד, ח). ואף כשמחוברים בסיכות, כיוון שהחיבור לשבוע – ספק אם מותר להסירם בשבת ויו"ט (ראה פסקי תשובות" שם, כ"ב).
  4. מי שיש לו גג הנפתח מעל סוכתו, יזכור לפתחו קודם כניסת החג.
  5. יזכור לאגוד את לולבו במיניו בערב יום טוב, ואם לא זכר לעשות כן קודם יום טוב יקשרנו בקשר עניבה דווקא, ולא קשר על גבי קשר, (שלחן ערוך סימן תרנ"א סעיף א').
  6. העוטפים את הלולב בבד רטוב או במגבת וכדומה לשמור על רעננותו להידור מצוה, צריכים להיזהר מלהרטיבנו ביום טוב, משום איסור 'שרייתו זהו כיבוסו' אלא יתננו אל תוך המים ישירות, ובמוצאי יום טוב יכרכנו כיאות.

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!