עוד ישמע: בשורת המיזם המהפכני של השידוכים התימנים "לב אחד" | והפעם על מצוקת הצעות השידוכים | פרק א'

הגר"ש מחפוד בקריאת כתובה | צילום יעקב כהן
הגר"ש מחפוד בקריאת כתובה | צילום יעקב כהן
מדבקה תחקיר-01

מצקצקים שפתיים על ה"תקועה" מקצה הרחוב וה"שיירה" העצובה במשפחת השכנים? | למרבה הצער, אלו הפכו כבר לתופעה מצוייה בקרב בני עדת תימן | בארגון "לב אחד" עמלים לשנות את המצב בשורת יוזמות חדשניות | לא שוכחים אף אחד או אחת מקהילות תימן מאחור

בשבוע החולף נערך מעמד מיוחד של ראשי קהילות תימן בבני ברק ומחוצה לה, שהתכנסו יחד עם ראשי ארגון 'לב אחד', בנשיאות מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט"א, אשר דנו יחדיו לטכס עיצה בסוגית השידוכים המעיקה על רבים אשר הגיעו לפרקם, ולצערינו בחורים רבים ובנות רבות מבתים טובים ומובחרים טרם נישאו.

בכינוס דיברו הרבנים בחשיבות הקמת גוף ארצי מאחד ומלכד את כל הקהילות ברחבי הארץ, באמצעות ארגון השידוכים הארצי 'לב אחד'. בסיועם האדיב ובשיתוף 'המאורות' אנו שמחים לבשר על הקמת פרויקט השידוכים הארצי, שאנו תפילה שיביא את הבשורה העצומה לכלל ולפרט.

מעל גבי במה זו, נקרא בקריאה של חיבה לכל ראשי הקהילות בני התורה, וכן לשדכנים ופעילים בקהילות ברחבי הארץ, ליצור עמנו קשר בהקדם האפשרי – Sm088302222@gmail.com או בטל' – 0527199650.

מרן הגר"ש בעדני נואם בכינוס ראשי קהילות תימן שע"י לב אחד | צילום לב אחד

חמישה ואפילו יותר שמצפים לזיווגם. פעם זאת הייתה מציאות בלתי נתפסת וכמעט לא קיימת, היום לצערנו זאת כבר אינה חדשה מרעישה. "שכחו אותנו מאחור", זאת התחושה המשותפת לכל כך הרבה בנות סמינרים ובחורי ישיבות מקרב קהילות תימן, שהטלפון בביתם דומם מבלי הצעות. "אין שדכנים" מסבירים אנשים המכירים את המצב מקרוב. והמצב? רק הולך ומחמיר. ראו ערך הישיבות ל"אלטערר'ס" ופריחת הארגונים לבוגרות הסמינרים שעדיין לא מצאו את זיווגן.

אבל, וכאן מגיעה הבשורה. אחרי שנים של זריעה יש פריצת דרך אמיתית שבסייעתא דשמיא תוביל למהפך בכל הקשור לשידוכים. לא עוד משפחות שלמות נשכחות לנפשן מבלי שיחת טלפון לרפואה, אפשר להיפרד לשלום מהסטראוטיפ הלא מחמיא של השדכנים שמנסים "לדחוף" שידוך כשאין קשר בין ההצעה למדובר. בארגון "לב אחד", מיסודו ובהכוונתו של הגאון הגדול רבי משה הילל הירש שליט"א עמלים בימים אלו ממש על השלמת מענה רחב לכלל האתגרים של מענה המחלקות לשדכנים ולציבור, בהעמדת 9 המחלקות שבראשם מחלקת המאגר שבאגף השידוכים שע"י לב אחד, שיקיף את כל שכבות הציבור החרדי בכלל ואת הציבור התימני בפרט, וזוהי רק יריית אבן הפינה למהפך המתוכנן שיפתח בס"ד פתח של תקווה לאלפים המצפים לזיווגם.

למילוי טופס רישום למאגר השמות הארצי לבני ישיבות ובנות סמינר >>

'אין מי שלא נרשם'

"לפני כמה חודשים פנה אדם לאחד ממנהלי הארגון וממש בכה לו על כך שיש לו שתי בנות ממתינות בבית, האחת בת שלושים והשנייה צעירה בשנתיים, והטלפון דומם. הוא לא מקבל הצעות כלל, המצב בבית קשה והצער של הבנות וההורים עולה לשמיים. ענה לו אותו אחד ואמר: 'אינני שדכן, אך מה שאני יכול להציע זה שתכניס את בנותיך למאגר של 'לב אחד". בתחילה האב הסתייג וטען שברור לו שאף אחד לא יתקשר ורישום אחד נוסף לא יועיל, אך לבסוף קיבל את עצתו. מכיוון שהמציע רצה לעזור לו באמת, הוא הוסיף שאמנם הארגון לא גובה שום תשלום הן מהשדכנים, והן מהמשודכים וכל הפעילות הינה שלא על מנת לקבל פרס, אך הצעתו היא לציין בעת הרישום, שהאב ימלא בטופס רישום המגיע למערכת השדכנים שישלם סכום הגון מאד למי שיביא לידי גמר את שידוכי בנותיו. האב עשה כעצתו. לאחר חודשיים, האבא יצר קשר, וסיפר שמאז הם קבלו ארבע הצעות שידוך ובסייעתא דשמיא היום שוברים צלחת…"

את הסיפור הזה שולפת גב' טולידנו, רכזת פרויקט השידוכים בארגון "לב אחד", מתוך אינספור סיפורים דומים ומתארת את מחלקת המאגר בפרויקט השידוכים – "הרישום המסיבי למאגר שידוכים ענק שמתבצע על ידי הארגון בימים אלו, רישום שמתקבל על ידי הציבור בהתלהבות בלתי מסוייגת, כשבראש ניצבות הישיבות הקדושות, בראשות ראשי הישיבות שליט"א, כאשר בכל ישיבה מונה רב אחראי לכל נושא השידוכים בישיבה ולקשר עם לב אחד. כשהרישום עצמו נערך בעזרת הנציג שממונה בכל ישיבה וישיבה כאחראי על איסוף הטפסים. בגיזרת הבנות נרשמה גם כן התעוררות רבה, כשברוב הסמינרים נעשו כנסים ממוקדים עבור הרישום למאגר ומבקשים מ'לב אחד' חומרים להסברה לתלמידות ולהורים. אנחנו חותרים שבקרוב יהיו בכל סמינר, ישיבה וקהילה – שדכן/נית, שיהיו אחראיים על כל התחום של השידוכים והתקשורת מול 'לב אחד'".

למילוי טופס רישום למאגר השמות הארצי לבני ישיבות ובנות סמינר >>

"אנו מקבלים בכל יום עשרות טלפונים ומיילים של טפסי רישום", אומרת טולידנו, "ואני תולה את ההצלחה הרבה בגיבוי שאנחנו מקבלים מגדולי ישראל שליט"א, בכנס של ראשי הישיבות שליט"א בראשות רבינו מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א וכן לאחריו בכנס של מנהלי הסמינרים במעונו של רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א, כולם יחד מעוניינים בהצלחת המיזם ומגבים את פעילותו של 'לב אחד'. מעבר לכך הפרויקט הזה הוטל על 'לב אחד' משולחנם של גדולי ישראל שמפנים מזמנם היקר עבור הנושא החשוב והנחוץ".

מנכ"ל ארגון לב אחד – הרב יצחק פרחים נושא דברים בכינוס קהילות תימן

מה הביא להקמת המאגר ומהי מטרתו?

הגאון רבי אליהו קלרמן שליט"א, מנהל רוחני ישיבת פוניבז' מרחיב:

"המצב בשטח השידוכים הגיע לכך שישנם כמויות בחורים ובחורות 'תקועים' בשידוכים, מצב של בחורים ובנות שאינם 'נוצצים' ולא קבלו הצעות שידוכים במשך חודשים! וכשסוף כל סוף הגיעה ההצעה המיוחלת היא הייתה כלל לא רלוונטית או שידוך ממקום מרוחק שלא הייתה דרך להורים לברר עליו. בתור רב מכוון בקו ייעוץ במחלקת קו היעוץ והכוונה לשידוכים של 'לב אחד', הורים התקשרו לקו הייעוץ ומחוסר אונים התחננו, 'אולי יש לרב הצעת שידוך בשבילנו'… היו שסיפרו שלא קיבלו הצעה במשך שלושה חודשים! ומדובר בהורים לילדים מוצלחים בגילאים צעירים. ההורים התבטאו בכאב 'נשכחתי כמת מלב' והצער גדול מנשוא. ולכן התוכנית של 'לב אחד' היא בבחינת הצלת נפשות. אני יודע שרוב בחורי הישיבות משתפים פעולה ונרשמים למאגר השידוכים ובכל הישיבות יש הסכמה עקרונית לפרויקט. במאגר שלנו אין פריפריה, אנו מקבלים את כולם ועל ידי הארגון כולם הופכים להיות במרכז, מיוחסים ומוצלחים יותר ופחות. יתרה מכך, השדכנים שעובדים עם הארגון נותנים תשומת לב מיוחדת לאלו שקשה להם יותר בשידוכים ומשתדלים שלא יעבור זמן רב בלי שבחור או בחורה יקבלו הצעה. תוכנת השידוכים מזהה את מי שלא קיבל הצעת שידוך במשך חודשיים ומקפיצה את השם על המסך באדום".

"ישנה בעיה נוספת, שהרבה פעמים קשה מאד לברר על הצעת שידוך. השמות שהמוצעים מביאים לבירור אינם מספיק אמינים על המשפחה מקבלת ההצעה ואין להם דרך להגיע למידע שיוכלו לסמוך עליו. הפרויקט הזה מסייע גם במקרים אלו, דרך מחלקת הנציגים בישיבות ובסמינרים מאחר שבחורים נרשמים בוועד חמישי, תחילת דרכם בשידוכים, ורושמים את החברותות, השכנים, שאפשר לברר אצלם, וזה משדר הרבה יותר אמינות מרשימה שנכתבה כמה שנים מאוחר יותר לצורך שידוך. אנחנו משתדלים גם שיהיו כמה שיותר שמות לברורים, למשל שלושה שכנים, מחותנים וחברותות. אין מצב שבחור יהיה לגמרי עב"ם ולא תהיה אפשרות לברר עליו. תמיד ימצא חבר של חבר שסומכים עליו וזה מאד מקל על הברורים". "המאגר הענק שיש בידינו מסייע לשדכנים בהתאמת השידוכים. כמובן שההתאמה האמיתית היא רק מהשי"ת, ההשתדלות של אנשי הארגון היא להתאים את הסגנון של המשפחה ושל המיועד, הרקע ונתוני החיים, ממילא קל יותר להגיע לשידוך המתאים".

(מתוך 'קטיפה' – ציפי שטיין)


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. בנות דתיות שאינן בוגרות סמינר אלא למדו באולפנא של בני עקיבא גם יכולות להירשם? או שזה רק למגזר החרדי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!