הלכה ופשרה: האם התפילין החרוצות הם חידוש או מההלכה והמנהג? ומה אומרים על כך גדולי ישראל?

צילום מבית מכון קסת הסופר
צילום מבית מכון קסת הסופר

הלכה ופשרה: האם התפילין החרוצות הם חידוש או מההלכה והמנהג? ומה אומרים על כך גדולי ישראל? | לפניכם קטע מדברי הגאון רבי איתן גמליאל שליט"א על התפילין החרוצות? | חלק א'

הגאון רבי איתן גמליאל | באדיבות המשפחה

"בשער בת רבים, אודיע על מכון "קסת הסופר" בראשות השה"ט רבי שלמה דהרי הי"ו, אשר זכה לייצר תפילין מהודרות ביותר בתים של ראש שחריצן ניכר, והם פרודות כדבעי בחריץ הניכר לעין".

"ודבר זה מבואר בראשונים ז"ל דבעינן בין הבתים רווח הניכר, גם לדעת חכמים ז"ל מנחות ל"ד ע"ב, ואם אין חריצן ניכר פסולות, ולדעת הנימוקי יוסף משמע דהוא לעיכובא. וכן דעת הרמב"ם, ועוד ראשונים".

לרכישת תפילין חרוצות כעת – הקליקו כאן >> או חייגו – 03-903-1308

"וכן היא דעת גדולי הדורות אחרוני זמנינו הגר"א, וכפי שהעיד הגר"ח מוולוז'ין שאם ראה מי שמניח תפילין של ראש מדובקות כמנהג בני ימינו, היה אומר למה תניח של יד על ראשך?

"גם אחרוני זמנינו הגרש"ז אויערבאך וכן הגרי"ש אלישיב ושאר אחרונים, דעתם היא שודאי שאם אויר ניכר בין הבתים עדיפא טפי לכל הדעות, וכמבואר כל זה בקונטרס הנקרא "חרוצות", שחובר ע"י הרה"ג רבי שר שלום רוני שליט"א, ואמינא לפעלא טבא יישר".

"ומן הראוי לכל מי שמהדר במצוות להניח תפילין אלו".

ויה"ר שחפץ ה' בידיו יצלח, ויפוצו מעיונותיו חוצה לזכות את ישראל במצוה חשובה זו, אמן כן יהי רצון.

לרכישת תפילין חרוצות כעת – הקליקו כאן >> או חייגו – 03-903-1308

בברכת התורה, הרב איתן גמליאל, רב ק"ק תימן אלעד.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!