עוד ישמע: בשורת המיזם המהפכני של השידוכים התימנים "לב אחד" | והפעם המיזם שמסייע שאף שם לא ימחק! | פרק ב'​

​כזכור, בשבועות האחרונים עלו למעונם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי יהדות תימן שליט"א, ראשי ורבני ארגון 'לב אחד' – ארגון השידוכים הארצי הפועל בכל הקהילות והמגזרים, בהכוונתם ובנשיאותם ועידודם של מרנן גדולי ישראל וראשי הישיבות שליט"א, וקיבלו את ברכת הדרך לקראת הפעלת המיזם – פרויקט השידוכים הארצי לקהילות תימן, ומאגר השמות הגדול של בני הישיבו​​ת והסמינרים בגילאי השידוכים. (דבריהם המלאים יפורמו בהמשך ביריעה נפרדת).

ביריעה הבאה, ניתן לידידי 'המאורות' עוד נקודות מבט ותובנות על מיזם השידוכים הארצי המיוחד, יחד עם ראיונות שנערכו עם מיטב המחנכים והמחנכות.

מעל גבי במה זו, נקרא בקריאה של חיבה לכל ראשי הקהילות בני התורה, וכן לשדכנים ופעילים בקהילות ברחבי הארץ, ליצור עמנו קשר בהקדם האפשרי – Sm088302222@gmail.com או בטל' – 0527199650.

*

הן סיימו את הסמינר, לפני שנה, שנתיים ועשור, וההצעות מגיעות אליהן בטפטוף איטי, אם בכלל. איך המיזם של לב אחד יגיע אליהן?

הרבנית אסתר ברמן, מחנכת כיתות ו' בסמינר הרב וולף ו"אור החיים" מקדימה ומדגישה את כובד המשקל של נושא השידוכים: "בתוקף תפקידי אני עוסקת שנים רבות בשידוכים, רואה את המצב וכואבת אותו. שידוכים לבנות ישראל זהו נושא כבד משקל. אזכיר, שהגר"ח מוולאז'ין התבטא שהמלחמה העולמית שהתחוללה בזמנו בין רוסיה לצרפת, פרצה כדי להביא שידוכים לבנות ישראל ברוסיה, שסבלו ממצוקה קשה מחוסר הצעות שידוך מקומיות. עובדה זאת מלמדת אותנו עד כמה לא פשוט להתעסק בשידוכים. 'א"ר ירמיה בן אלעזר מלמד שנעשה הקב"ה שושבין לאדם הראשון. מכאן למדה תורה דרך ארץ שיחזור גדול עם קטן בשושבינות ואל ירע לו' (ברכות ס"א). זאת אומרת, שאדם לא ירגיש פחיתות כבוד מלעסוק בשידוכים. הדברים הללו ממחישים את חשיבות העניין, במיוחד בדור האחרון שגדולי ישראל נרתמו למציאת פתרונות למצוקת השידוכים הקשה".

"אם בעבר היה את שדכן העיירה שדאג לשידוכים לבני העיירה, היום, לעומת זאת, מאות בנות מסיימות בכל שנה את לימודיהן לפני מציאת השידוך, וכן הרבה מאד בחורי ישיבות ממתינים לזיווגם ואין להם מענה וזה קורע לב! בדיוק בגלל המצוקה הזאת עמלו להקים את המחלקה לשידוכים בארגון 'לב אחד', המאגדת במאגר ענק את כל בנות הסמינרים ובחורי הישיבות, מאגר חוצה מגזרים ומתאים לכל סוגי המשפחות בציבור החרדי. השאלונים שמוגשים למיועדים נעשו בחשיבה מדוקדקת, הפרטים נשמרים בלי זליגת מידע, ללא תמונות ובצורה מכבדת, דיסקרטית ועל פי דעת תורה. גדולי ישראל עומדים מאחורי המיזם. נקראתי אישית אל רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א והגאון הגדול רמ"ה הירש שליט"א לעמוד לעזרת הארגון ואני פועלת בשמחה ובהתנדבות מלאה, כך גם מתנדבים רבים נוספים. הרעיון מאחורי המיזם הוא שכל בנות הסמינרים ובחורי הישיבות ימלאו טפסים עם פרטיהם האישיים, המידע המוזן במחשב מאד שמור ורק שדכניות שסוננו מתעסקות בתוכנה מאובטחת במיוחד. בחסדי שמים בשנה האחרונה נעשו שידוכים רבים בעזרת המאגרים וכמובן הכל בהתייעצות עם גדולי ישראל שליט"א וכן יועצים ויועצות המבינים בשידוכים, שמעבירים שאלות כבדות משקל להכרעת גדולי ישראל ומדריכים משפחות שזקוקות לייעוץ והכוונה בשידוכים, בסוגיות כדוגמת איך נוהגים כשיש כמה ילדים הממתינים לזיווגם או לשידוכים עם בעיה רפואית כלשהי".

"באגף המאגר יש מגוון עצום של בחורים ובחורות, של שידוכים שונים, והכל נעשה בדיסקרטיות ובכפוף לדעת תורה. בארגון עמלים ימים ולילות להביא שידוכים לידי גמר. אני זוכרת שלפני עשרים שנה הקימו את 'קופת העיר', והיום לכולם ברור שזו הקופה של עם ישראל. אני מקווה שיבוא יום ויבינו ש'לב אחד' זוהי התקווה של כל בחור ישיבה ושל כל תלמידה. המיזם הופך את השידוכים לזמינים לכל הישיבות והמגזרים ומהווה מענה לציבור החרדי ומיועד לכל העדות ולכל הגילאים.

ישנה מחלקה לשידוכים בני תורה מבוגרים ובוגרות הסמינרים של בית יעקב, ובחסדי שמים נעשו בעזרת המאגר שידוכים רבים. המיזם הזה מלווה בסייעתא דשמיא ואני תולה את זה בעובדה שפועלים על פי דעת תורה".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!