על הרפורמה

יניב שפירא יו"ר מטה המאבק ברפורמת הכשרות מתריע בישיבת סייעת ש"ס היום בכנסת

סיעת ש״ס בכנסת אירחה היום את מטה המאבק ברפורמת הכשרות: היו״ר הרב דרעי: "פוגעים במהות הכשרות ומשליכים 4,000 עובדים לרחוב! נדרוש מיו"ר ההסתדרות גיבוי למאבק"

יו״ר תנועת ש״ס ח״כ הרב אריה דרעי וחברי הכנסת של ש״ס ארחו היום (ב׳) את ראשי מטה המאבק על רקע רפורמת הכשרות העולה בימים אלה.

יניב שפירא יו"ר מטה המאבק ברפורמת הכשרות אמר בישיבה: ״בהמשך לפעילות הענפה של סיעת ש״ס בנושא, באנו להתריע על הרפורמה המסוכנת שתפגע קשות בכל תחומי הכשרות. אנחנו לא נוריד את הכיפה ולא נעניק כשרות לעסקים המחללים שבת".

שפירא העלה את החשש הגדול המקנן בקרב אלפי משגיחי כשרות שמקום פרנסתם מוטל בספק בעקבות הרפורמה: "הועד שלנו מונה כ-4,000 משגיחי כשרות בכל הארץ ועוד כ-400 עובדי מועצות דתיות ביניהם מפקחים ומנהלי מחלקות. מדובר בעובדים מסורים שבקושי מרוויחים את פת לחמם. לא ניתן להשליך אותם לרחוב ללא שום הסדר וביטחון תעסוקתי!״

הרב דרעי אמר בדיון: "המאבק הזה הוא בראש וראשונה רוחני, כאשר הרבה גופי תורה תלויים בזה. בנוסף, מדובר כאן במאבק חברתי מהמעלה הראשונה, כאשר חרב מונפת על פרנסתם של אלפי משגיחי הכשרות עושים עבודת קודש ומשתכרים בשכר זעום. תנועת ש״ס מובילה את המאבק ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לטרפד את הרפורמה ולדאוג לביטחון תעסוקת המשגיחים.

"בדעתי לפנות באופן פומבי ליו"ר ההסתדרות ולדרוש ממנו תמיכה מלאה למאבק החברתי הזה. לא יתכן שאלפי עובדים 'שקופים' על טפם ונשיהם יושלכו לרחוב ללא כל פעולות מאבק. תפקידה של ההסתדרות לתת גב לעובדים וזו חובתה בנושא זה. בנוסף, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, הן בצד הארגוני יחד עם רבני הערים וכן בצד ההסברתי, כדי לטרפד ככל שנוכל את נזקיה ההרסניים של הרפורמה".

יניב שפירא נואם בישיבת הסיעה

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!