מסעיר

עדיף כבר לחזור לתימן: העולה מתימן נפצע בלינץ' בירושלים

עדיף שאחזור לתימן". שלוש המילים הללו מתמצתות את ייאושו של תושב בית שמש יחיא ג'ראדי מהבירוקרטיה הישראלית המתישה, כך דווח אמש באתר וויינט. לפני כמה חודשים הוא עבר לינץ' במזרח ירושלים, ובעקבות כך נעצרו חייו. אף שהוכר כנפגע פעולות איבה, הוא טרם קיבל פיצוי כלשהו מהמדינה.

יחיא (47), נשוי ואב לשלושה, עבד עד להתקפה כנהג הסעות. ב-22 באפריל נסע ברכבו הפרטי לכותל, בתקופה שבה הותקפו מספר פעמים יהודים על ידי ערבים במזרח העיר. בעת שנסע בציר הראשי מול החומות, באזור שער שכם, הסתערה עליו קבוצת צעירים ערבים.

"הם זרקו עליי אבנים ואחר כך קפצו עליי, הרביצו לי וניסו להרוג אותי", שחזר יחיא את רגעי הפחד. "חשבתי שזהו, שאני לא אחזור הביתה בחיים". לאחר שהוכה שרפו הפורעים את מכוניתו. לדבריו, קודם לכן גנבו ממנה 30 אלף שקלים במזומן, חסכונות מעבודתו

יחיא נפצע באורח בינוני ואושפז בבית החולים. נוכח אופי התקרית הוא הוכר כנפגע פעולות איבה על ידי הביטוח הלאומי, ולפיכך הוא זכאי לפיצוי כספי. אלא שמאז המקרה, כבר שבעה חודשים תמימים הכסף לא מגיע. יחיא הנואש, שלא יכול לעבוד בשל פציעתו, סובל מסחרחורות ונזקק לתרופות – שוכב מיואש בדירת עמידר שבה הוא גר.

חשבתי לחזור לתימן, אבל יש שם בלגן ומלחמות", אמר יחיא, שעלה לישראל לפני 20 שנה. "אני לא מבין למה הכסף לא מגיע, שייתנו בינתיים משהו כדי שאוכל להתקיים. אני מרגיש שאני כאן לבד. אולי בכל זאת עדיף לעזוב את הארץ, יותר טוב".

בביטוח הלאומי טוענים כי ההליך מתעכב משום שיחיא לא מילא את כל הטפסים. יש לציין כי יחיא לא שולט בעברית. "התקשרו אליו עובדים סוציאליים מספר פעמים, ביקשו שיגיע ויגיש טפסים, אבל הוא לא השלים את כל ההליכים", נמסר מהביטוח הלאומי. זאת לצד תגובה רשמית שבה נאמר: "אגף איבה פנה מספר פעמים אל מר ג'ארדי כדי שיוכל להשלים את ההליך מולנו ולקבל את זכאותו. נמשיך ללוות אותו וניתן כל סיוע, אם במילוי טפסים ובין אם במידת הצורך יצטרך שיקום".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!