יום השואה

מיהו הפרטיזן התימני הראשון שהתגלה מתקופת השואה?

מיהו הפרטיזן התימני מתקופת השואה? | ד"ר אמנון מעבי חושף בעדות מרתקת

מנשה דוראני נולד בשנת 1918 בפתח-תקווה, כבן להורים שעלו מתימן. כשסיים לימודו רכש אביו בשבילו פרדס ברעננה ושם ניהל את הפרדס עד לגיוסו לצבא הבריטי.

דוראני היה אחד מ-234 היהודים ממוצא תימני שהתגייסו לשרת בחיל החפרים הבריטי בשנת 1940 ועבר את אימוניו במצרים. כעבור חודשים אחדים נשלח ליוון עם חיל המשלוח הבריטי שנועד לעצור את הפלישה הגרמנית לארץ זו. שם גם נפל בשבי הגרמני. 

הסתבר כי בסלוניקי מנשה ואחיו חיים הצליחו להימלט מהשבי הגרמני אל כפר יווני, הצטרפו לפרטיזנים, והמשיכו להילחם. חיים נשבה שוב בידי הנאצים, ואחרי השבי חזר ליוון למצוא את אחיו. 

ככל הנראה נשבה דוראני שוב ובשנת 1941 כאשר העבירו הגרמנים שבויים לאוסטריה, הוא קפץ מהרכבת ונעלם. מקום קבורתו לא נודע.מנשה דוראני הוא התימני היחידי שמוכר כנספה שואה. הניח אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. "בצעירותו הצטרף לארגון "הנוער התימני" והקדיש מזמנו לפעולות ספורט ובעיקר התבלט בריצה – הוא נהג לרוץ יום-יום מרחקים ארוכים, לאורך שפת ימה של תל אביב – ובשחייה."
    אה…ממש אחד מ"האורות הגדולים" של תימן דמות לחיקוי והערצה….
    רק רציתי לשאול אם הוא היה נוהג לאכול סחוג עם "פיתה" תימנית בפסח כ"מסורת" אבותינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!