מעניין

קונה תפילין חדשות? | כל מה שצריך לדעת לפני הרכישה

תפילין בהכנה | צלומים קרדיט מכון קסת הסופר
תפילין בהכנה | צלומים קרדיט מכון קסת הסופר

קונה תפילין חדשות? | כל מה שצריך לדעת לפני הרכישה | מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל מסביר הכל (מתוך ספר 'מעדני מלך')

כל אדם שקונה תפילין, צריך להיות זהיר שיהיו התפילין כשרות, יש סופרים בעוונות שלא יודעים כלום כשכותבים, אפילו שהכתיבה יפה, לא העיקר שתהא הכתיבה יפה, העיקר גם כן שידע מה שצריך להגיד.

היה סופר אחד ב'נחלת אחים' שהיה כותב יפה מאוד, כשפעם אחת חשבנו לבחון את הסופרים איך כותבים ומה כותבים, קראנו אותם לרבנות הראשית וקראנו גם כן את האיש הזה בתוכם.

שאלנו אותו, מה אתה אומר לפני שאתה מתחיל לכתוב את התפילין? אמר, אינני אומר כלום.

– מדוע אינך אומר כלום?

– מה אומַר? הוא שואל אותי מה אומר…

כתוב בשו"ע  חייב לומר לפני שמתחיל לכתוב את התפילין הריני כותב תפילין לשם קדושת תפילין, אם לא אמר כך פסול. שאלנו, למה לא אמרת את זה, צריך שיאמר בפירוש 'הריני כותב אותו לשם קדושתו', ובכל פעם שכותב שם הויה ב"ה חייב לומר 'הריני כותב את השם לשם קדושתו', ואם לא אמר, פסק מרן בשו"ע שהתפילין פסולים? הוא עשה מאות תפילין מכר אותם וכולם שילמו, איפה ילך עכשיו ויחפש את האנשים שיאמר להם זה פסול מפני שלא אמרתי?

תראו איך בני אדם לא שמים לב והולכים קונים מהחנות סתם. מהחנות אתה הולך לקנות? אתה יודע שזה נכתב על ידי אדם ירא שמים, על ידי אדם בקי מומחה שאמר את הדברים שצריך לאומרם? רק הקב"ה מבחין בסופר שכותב ולא אומר את הדברים האלה. מי יכול להבחין? הוא מוסר אותם להגהה, המגיה לא יכול להבחין מה אמר, אין לו אלא מה שעיניו רואות, הכל כתוב כהוגן, אבל העיקר חסר שלא אמר 'הריני כותב את התפילין לשם קדושתם', דבר זה רק הקב"ה יודע אם הסופר ירא שמים.

כמה פעמים באים אצלינו שאלות כאלה, סופר ירא שמים כתב ופעם אחת שכח לומר לפני שם הוי'ה 'הריני כותב את שם ה' לשם קדושתו'. הוא בא אצלי ובוכה, אומר עבדתי שלוש שעות עד שכתבתי את התפילין האלה, ופעם אחת שכחתי לקדש את שם הוי'ה. אני אומר לו, תקח את התפילין האלה ותגנוז אותם.

מי היה יכול להבחין בזה? רק סופר ירא שמים יש לו מצפון בא ואומר לי דברים כהווייתן, אבל מי היה יכול להרגיש בו? וכי יש למגיה רוח הקודש להרגיש אם אמר שכותב שם ה' לשם קדושתו או לא אמר?

לכן חובה לקנות תפילין רק אצל אדם ירא שמים שיש לו מצפון. לפעמים הוא מפסיד, עבד שלש-ארבע שעות וצריך לגנוז הכל בשביל ששכח פעם אחת לומר הריני כותב לשם קדושתו, זה לא חסידות או חומרא, זה דין.

כל אדם לפני שקונה יתייעץ עם חכם מאיפה אקח את התפילין, מאיפה אקח את הפרשיות, מי סופר נאמן וירא שמים שלא ישקר ולא יכחד יאמר בדיוק דברים כהוייתן.

אדם שקונה תפילין, חושב הוא מזכה את בנו וקנה לו תפילין, אבל אינך יודע מה יש בפנים, 'אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו' , ויש עוד דברים אחרים, שלא כסדרן, חק תוכות, חק ירכות.

מעוניינים לרכוש תפילין מהודרות וחדשות בשיא ההידור – מבית מכון 'קסת הסופר' בהמלצת מרן הגר"ש מחפוד שליט"א | הקליקו כאן >>


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!