ברוך דיין האמת

ככלות השבעה: בשבוע החולף הלך לעולמו מייסד בית המדרש באלעד הרב ציון כוחלאני ז"ל

ככלות השבעה: בשבוע החולף הלך לעולמו מייסד בית המדרש באלעד הרב ציון כוחלאני ז"ל

רבי ציון נתבקש לישיבה של מעלה לאחר שלקה בליבו ואושפז מספר ימים בבית חולים. קהילות רבות באלעד, בני ברק, חולון וברחבי הארץ, אשר להם הוא היה קשור נשאו תפילות להחלמתו, אך לדאבון נצחו אראלים את המצוקים וכו'.

רבי ציון נולד בתל אביב וגדל בשכונת שבזי להורים עולי תימן, שתמימות ישרות ועבודת ה' הייתה מהות חייהם.

לאחר נישואיו הקדיש את ימיו להעמקת מסורת יהדות תימן לצעירי הצאן. רבי עובדיה קראוני מנהל תלמוד תורה מדרש תורת אבות בבני ברק (לשעבר) ספד לו: ביום בהיר נכנס אלי יהודי שלא הכרתי, ואמר אני מנדב את עצמי לכל דבר שתרצו ללא תמורה עבור ילדי התלמוד תורה, ובלבד שיזכה להיות שותף להחזיר ולהעמיק בילדים את המסורת העתיקה שלא תשכח. זכור לי שמעולם לא רפו ידיו ממלאכת הקודש, ובמשך שנות עבודתו העניק והסביר פנים לכל אדם, וכך שימש בקודש כ 15 שנה.

ידידנו היקר הרב יניב שפירא מנהל ארצי בחטיבה הדתית בהסתדרות בשיחה ל'המאורות' אומר, כי הכיר את המנוח עם איכלוסה של העיר אלעד, שהיה בין הראשונים להקים שיעור תורה בבית הכנסת ברחוב רשב"ם שהועבר על ידי הגאון רבי ברוך עוקשי שליט"א ופעל ללא לאות להקים את בית הכנסת המפוארת 'בית נחמיה'.

עם הקמת תלמוד תורה לבני תורה של עדת תימן באלעד, היה הוא הראשון לסייע מהונו ומזמנו ולהיות שותף פעיל להצלחת התלמוד תורה.

את רכושו נידב במשך שנים רבות ללשכה של הרב לעדת תימן בעיר, כאשר הוא בעצמו קנה ציוד וריהוט משרדי. בשנים האחרונות הקים ויסד את בית כנסת 'שירת ציון' ברחוב רמב"ן בעיר, ושם הקים כולל אברכים שהיו עמלים בתורה.

בימי השבעה נכנסו לנחם אנשים שהמשפחה לא הכירה, והם מספרים כי המנוח עזר בסתר למשפחות רבות ברוכות ילדים, אברכי כולל ועוד.

מה שאיפיין את המנוח במיוחד, זו השמחה שהייתה נסוכה על פניו תדיר, וענווה כלפי כל אדם. עליו נאמר אשריו ואשרי חלקו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!