יריעה נרחבת

זכרון להולכים: רב השכונה והקהילה בדון יוסף הנשיא הלך למנוחות

הרב רחמים סייג זצ"ל | באדיבות המשפחה
הרב רחמים סייג זצ"ל | באדיבות המשפחה

זכרון להולכים: רב השכונה והקהילה בדון יוסף הנשיא הגאון הצדיק רבי רחמים סייג זצ"ל הלך למנוחות

ביום א' חוה"מ פסח הלך לעולמו בבני ברק אחד מדמויות ההוד, מפארי וחשובי הרבנים בבני ברק הגאון הצדיק רבי רחמים סייג זצ"ל, שכיהן כרב ביהכ"נ החיד"א בשכונת דון יוסף הנשיא.

הרב המנוח היה מוסר שיעורים בקהילות ובתי כנסיות רבות בראשון לציון ובגני תקווה. היה פה מפיק  מרגליות לשומעי לקחו, שהיו קשורים אליו בלב ובנפש. היה דמות של תלמיד חכם גדול ואיש חסד בכל מאוד.

המנוח נולד בשנת תש"י. בילדותו גדל המנוח בגני תקווה והתייתם בגיל 7, מאביו ר' יהודה, שהיה איש חסד ואיש ציבור מוכר, שעזר רבות לתושבי גני תקוה בשנות העלייה ובכהונתו במועצה המקומית גני תקווה.

בבחרותו למד בישיבת הנגב בנתיבות,  ובישיבת "פורת יוסף" בירושלים. ולאחר מכן בישיבה הגדולה "אור התורה" בבני ברק בראשות הרב הגאון נתן מלינובסקי זצ"ל והרב הגאון צבי סימן טוב זצ"ל. שם שקד על תלמודו בשקידה מופלאה, והעיד עליו ראש הישיבה שכבר בבחרותו סיים את כל הש"ס מספר פעמים.

לאחר נישואיו המשיך לשקוד על התורה בהתמדה מרובה בכולל "תורה ושלום" בב"ב, ואף מסר בו שיעורים לאנשים שהיו באים גם מרחוק לשמוע את שיעוריו שנמסרו בטוב  טעם ובהסבר עם סבלנות לכל אחד מהלומדים.

בשקידתו המרובה סיים פעמים רבות את כל הש"ס, ואף הקפיד בכל שנה לסיים את כל השישה סדרי משנה, ובנוסף היה בקי בתנ"ך ובכל חלקי התורה וההלכה.

בבית מדרשו ע"ש החיד"א, לפני למעלה מארבעים שנה הקים את מנין הנץ  הראשון בב"ב, אליו היו מגיעים אנשים מכל קצות העיר, הואיל וזה היה מנין הנץ היחיד בעיר, כמו שסיפר הרב הגאון יוסף חממי שליט"א בהספדו. כל ימיו היה הוא מעורר את השחר והיה משכים עוד לפנות בוקר ולומד את סדרי לימודיו קודם התפילה. תפילתו היתה בהתעוררות רבה, בקול רם כמונה מעות.

כן זכה להקים מסגרות לימוד מיוחדות שנקראו "משכן יהודה" ע"ש אביו. ובשנים בהם עדיין לא היו מצויים מסגרות לבין הסדרים, זכה והקים כולל ערב, כולל יום שישי, כולל שבת, ישיבות בין הזמנים. כל אברך שביקש להתקבל, קיבלו במאור פנים ולא סירב אף פעם לקבל אברך לשורות הכולל.

היה מכתת את רגליו ע"מ להחזיק ולתמוך במשפחות האברכים ביד נדיבה, כשבתקופת החגים היה מתאמץ ומוסיף בעזרה נוספת לאברכים השוקדים על תלמודם.

כן הקים גמחי"ם שונים בתחומים רבים. כל מכריו מעידים על הארת פניו המיוחדת שהאיר לכל אדם. אף לילדים קטנים הראה להם חביבות מיוחדת ובפרט לבני הישיבות היה מרבה לגדלם ולכבדם והיה מדגיש בפניהם שזה "כי אתה בן תורה"

וכן, במשך עשרות שנים החזיק חברת תהילים בבית מדרשו למאות ילדים מכל האזור, שהשתתפו מידי שבת וזיכה אותם בקריאת  התהילים, ולאחמ"כ בדברי תורה ומוסר בשילוב סיפורי צדיקים וכך החדיר בילדים תורה וירא"ש טהורה.

מנחמים רבים שהגיעו לנחם מספרים עובדות מיוחדות על כך שעזר להם כספית הן בקניית דירה, הן בכלכלה. סיפר בנו, שהיה אברך אחד שהיה הולך כל שבוע לצרכניה ומתקשר אליו לבקש את סכום הקניה לכבוד השבת. פעמים רבות נתן צ'ק פתוח לכל הקניה.

עם כל גדלותו ומעלותיו לא החזיק טובה לעצמו והיה מתנהג בענווה ובשיפלות כלפי כל אדם והתמסר בעשיית חסד בגופו לכל אדם שהיה צריך עזרה, בלי לבקש טובת הנאה על כך.

במשך ימי חייו התייסר ייסורים רבים וקיבלם באהבה מתוך אמונה שלמה. בצעירותו שיכל שלושה ילדים קטנים וקיבל באמונה.

בשנים האחרונות סבל מייסורים קשים שגרמו לו חולשה רבה, ועם כל זה המשיך להתאמץ ככל שיכול, ע"מ להשכים לפנות בוקר ויצא לבדו לבית מדרשו לסדרי לימודו ולתפילת הנץ.

בשלושת החודשים האחרונים נפל למשכב והיה מחובר לחמצן. מצבו התדרדר עד שבמוצאי חג ראשון של פסח עלתה נשמתו לגנזי מרומים.

למחרת, ביום א' דחוה"מ פסח הלוויתו יצאה בליווי המונים כואבים ודואבים מבית מדרשו, הסמוך לביתו והספידוהו מרורים כדין חכם בפניו הרב דוד הלל שליט"א רב קהילת חניכי הישיבות קרית הרצוג, הרב נתנאל זכריהו שליט"א רב קהילת עדן, הרב אריה יזדי  שליט"א ראש כולל "בית אבא", מחותנו הרב משה גברא שליט"א, הרב  יוסף חממי שליט"א רב שיכון ה', הרב יחיאל ברזילי שליט"א רב גני תקווה, בנו הרב נחמיה סייג וחתנו הרב יוסף יצחק גברא, שהפליגו והעלו ממעלותיו המיוחדות בגדלותו בתורה ובהארת פנים.

הותיר אחריו בנים, בנות, נכדים ונינים, שממשיכים בדרכו ומורשתו המפוארה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!