מאת הגאון רבי ארז רמתי שליט"א, רב קהילת תורת חיים ראש העין ומרבני בית ההוראה 'המאורות'
שאלה:
שלום.
נער שנעשה בר מצווה בימי הספירה, והקפיד לספור כל יום בברכה, האם אחרי ההר מצווה ממשיך לספור בברכה, לכאורה לדעת הרמב"ם, שכל יום מצווה בפני עצמה יהיה מותר, אך ראיתי שמרן הרב עובדיה זצ"ל כותב ההפך, אשמח לתשובה כיצד לנהוג ואם אפשר להפנות למקורות, תודה.
תשובה:
שלום רב לאהבי תורתיך.
דבריך נכונים. שאלה זו נחלקו בה האחרונים, אלא שלדידן נראה שיכול לברך בפרט אי אזלינן בתר דעת רבינו הרמב"ם וכפי שציינת בשאלתך.
וכבר הבאנו בספרנו בית תפלתי ח"ב עמ' שפא שמדברי מהרי"ץ בכל המקומות שדיבר בעניין ספירת העומר נראה כי דעתו נוטה לדעת הרמב"ם, רק במי ששכח יום אחד חשש לסב"ל ואמר כיון דנפק מפומיה דמרן וכו'. והכא נראה לענ"ד דשאני כיון שבפועל ספר בברכה יום יום.
ולפיכך לכתחילה הראוי שישמע הברכה משליח ציבור – היינו כמנהגנו שמברך ומוציא את כולם, ואם מתפלל עם שאר עדות שאין מנהגם שש"צ מוציא אחרים בברכתו יבקש מחבירו שיוציאנו, אבל אם גם זה אינו בנמצא יכול לברך.