דף הבית » יהדות ואמונה » צפו: סדרת סרטונים מקיפה ביותר על כל מה שרציתם לדעת לקראת חג השבועות | הרב אורן צדוק
ארגון "המאורות" – להפצת מורשת יהדות תימן, שעל ידי ישיבת "מאורות הרש"ש" ע"ש רבותינו המאורות הגדולים – רבינו שלום שבזי זיע"א ורבינו שלום שרעבי זיע"א – שע"י עמותת אור תורת שלום (ע"ר), נוסד בשנת ה'תשנ"ד בעיר נס-ציונה על ידי הרב יהורם יפת שליט"א ובראשותו ובהכוונתו של מורינו הגאון הצדיק רבי סעדיה בן יוסף זצוק"ל, מגדולי רבני תימן בדור האחרון, אשר החל את פעילותו הענפה בהקמת כולל אברכים מצטיינים מתושבי העיר ומחוצה לה, ובמדרשיות ערב למתחזקים וצעירים, וכן ברשת גני ילדים ועוד.
2 תגובות
ממתי אנחנו נוהגים לומר יקנהז בישיבה?! מעולם לא נהגנו כך אלא כבכל ליל שבת וליל חג שהקידוש נאמר בעמידה, אף כאן בליל החג שיוצא מוצ"ש ,גם בליל הסדר שיוצא במוצ"ש מקדשים בעמידה, כ"כ בהגש"פ מגיד מראשית, כ"כ בסביב לשולחנך בסימן תעג ומסיק שכך נראה מדברי המהריץ בע"ח, כ"כ בסדר קידוש והבדלות להגר"י רצאבי, כ"כ בחזו"ע פסח בסדר קדש, כ"כ בכי בא מועד בסדר הקידוש של יוט שחל במוצ"ש, וכי כל אלו לא ראו דברי מרן בסימן רצו, הסובר שהבדלה מיושב??!!וודאי שראו ובכל זאת נקטו בסדר יקנה"ז לומר בעמידה.
ביקשנו את תגובת הרב לתגובת הרב אהרן דלעיל.
וזה תגובת הרב בנידון זה:
לק"י
אני מקוה שכבודו ראה את שני הסרטונים, עכ"פ ישנם שאלות נוקבות אודות המנהג הפשוט לעמוד שביסודו אינו כלל מנהג ותיקין כלל היינו אפילו העמידה בכל קידושי השנה, לא יותר ממאתיים שנה, יעויין בדברי מהרי"ץ.
ומה גם שהורתו של מנהג זה אצלינו אינו אלא 'משום מהיות טוב אל תקרא רע', יעויין בדברי מהרי"ץ, ואני שואל את כבודו כיצד יסתור ענין כזה את ההלכה הצרופה לשבת בהבדלה, וכאן פשוט שהוא סותר הלכה מפורשת, ומה גם שהורתו מדברי רבינו האר"י, והוא עצמו הורה לישב, כמבואר בדברי מהרי"ץ בהלכות הבדלה, אשר על כן המנהג לעמוד בהבדלה טעון בירור יסודי, זאת באשר אינו מנהג ותיקין, ופשוט שהורתו ולידתו נמשך בעקבות המנהג לעמוד בקידוש בכל השנה, ואשר על כן, הדבר טעון בירור וזה מה שעשיתי, ואין כאן התמהה אלא התעוררות שלא להיות סומא בארובה בדבר שכל יסודו אצלנו 'מהיות טוב וכו' הסותר הלכה ברורה.
בברכה מרובה
הצ' אורן בכא"מ שמעון צדוק יצ"ו