הנצפים ביותר

צפו: סדרת סרטונים מקיפה ביותר על כל מה שרציתם לדעת לקראת חג השבועות | הרב אורן צדוק

הרב אורן צדוק | צילום מתוך היוטיוב
הרב אורן צדוק | צילום מתוך היוטיוב

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. ממתי אנחנו נוהגים לומר יקנהז בישיבה?! מעולם לא נהגנו כך אלא כבכל ליל שבת וליל חג שהקידוש נאמר בעמידה, אף כאן בליל החג שיוצא מוצ"ש ,גם בליל הסדר שיוצא במוצ"ש מקדשים בעמידה, כ"כ בהגש"פ מגיד מראשית, כ"כ בסביב לשולחנך בסימן תעג ומסיק שכך נראה מדברי המהריץ בע"ח, כ"כ בסדר קידוש והבדלות להגר"י רצאבי, כ"כ בחזו"ע פסח בסדר קדש, כ"כ בכי בא מועד בסדר הקידוש של יוט שחל במוצ"ש, וכי כל אלו לא ראו דברי מרן בסימן רצו, הסובר שהבדלה מיושב??!!וודאי שראו ובכל זאת נקטו בסדר יקנה"ז לומר בעמידה.

  2. ביקשנו את תגובת הרב לתגובת הרב אהרן דלעיל.
    וזה תגובת הרב בנידון זה:
    לק"י
    אני מקוה שכבודו ראה את שני הסרטונים, עכ"פ ישנם שאלות נוקבות אודות המנהג הפשוט לעמוד שביסודו אינו כלל מנהג ותיקין כלל היינו אפילו העמידה בכל קידושי השנה, לא יותר ממאתיים שנה, יעויין בדברי מהרי"ץ.
    ומה גם שהורתו של מנהג זה אצלינו אינו אלא 'משום מהיות טוב אל תקרא רע', יעויין בדברי מהרי"ץ, ואני שואל את כבודו כיצד יסתור ענין כזה את ההלכה הצרופה לשבת בהבדלה, וכאן פשוט שהוא סותר הלכה מפורשת, ומה גם שהורתו מדברי רבינו האר"י, והוא עצמו הורה לישב, כמבואר בדברי מהרי"ץ בהלכות הבדלה, אשר על כן המנהג לעמוד בהבדלה טעון בירור יסודי, זאת באשר אינו מנהג ותיקין, ופשוט שהורתו ולידתו נמשך בעקבות המנהג לעמוד בקידוש בכל השנה, ואשר על כן, הדבר טעון בירור וזה מה שעשיתי, ואין כאן התמהה אלא התעוררות שלא להיות סומא בארובה בדבר שכל יסודו אצלנו 'מהיות טוב וכו' הסותר הלכה ברורה.
    בברכה מרובה
    הצ' אורן בכא"מ שמעון צדוק יצ"ו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!