תיעוד

בקהילה התימנית בבית וגן התכנסו כמאה מבני הישיבות לרגל מעמד חלוקת מלגות לכותבי חידושי תורה

אמש, התקיים בשכונת בית וגן בירושלים מעמד אדיר ורב רושם בכינוס כמאה בחורי ישיבות בני עדת קודש תימן הלומדים בישיבות בשכונה, כהכנה לקראת חג מתן תורה הבעל"ט.

לקראת הכינוס כתב כל אחד מהבחורים חידושי תורה "חבורות", מערכות חמורות בסוגיות הש"ס ובענייני מוסר והלכה. מארגני הכינוס עמדו נפעמים לנוכח כמות ואיכות חידושי התורה שנכתבו תוך מספר ימים.

המעמד נפתח בקריאת מכתבו של מרא דאתרא הגאון מארי ציון חובארה שליט"א שכתב דברי חיזוק ועידוד לבחורים היקרים וסיפר על הימים שלא היה בנמצא בחור ישיבה או אברך בן עדתינו, והיום ב"ה ישנם לגיונות של תלמידי חכמים מעדתינו כן ירבו, והדגיש את האחריות מוטלת על כתפי בחורי הישיבות לדעת שעליהם תוטל ההנהגה של הדור הבא. הרב בירך את הבחורים שיצליחו בלימודם ובכל מעשי ידיהם.

לאחר מכן עלה לדבר הגאון רבי צפניה רענן שליט"א, ראש כולל "נזר החיים" ומו"ץ בעיר מודיעין עילית, שדיבר על חשיבות שמירת המסורת הייחודית שלנו תוך כדי השקעה בלימוד תורה ויראה.

אחריו נשא דברי חיזוק וברכה הגאון רבי שלום יצחק-הלוי שליט"א ראש ישיבת "בית הלוי" שדיבר על חשיבות הלימוד בספרי רבותינו זיע"א, ועל החביבות של בחורי הישיבות אצל בורא עולם. הרב הזכיר את יום השנה לאבי משפחתו מו"ר הגאון מארי יחיא יצחק-הלוי זיע"א, ועל כך שבמעשינו אנו ממשיכים את מורשתו הגדולה.

גם הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א רב קהילת מחניים ובית הכנסת "יד יחיאל יונה" ומראשי הפעילים בירושלים למען בחורי הישיבות ובני התורה, דיבר וחיזק את הבחורים ופרש בפניהם את חזונו הגדול לייסוד ישיבה לתלמידים בני עדתינו שתיפתח אי"ה מיד לאחר חג מתן תורה.

את המעמד כיבד בנוכחותו הגאון רבי מרדכי חובארה שליט"א מזקני העדה בשכונת בית וגן, ודמות לחיקוי אצל לומדי התורה, שטרח ופינה מזמנו כדי לכבד את לומדי התורה.

המעמד נחתם בחלוקת מלגות מכובדות לכותבי חידושי התורה הטובים ביותר לעודדם ולחזקם בלימוד התורה. החידושים נבדקו על ידי הגאון רבי אסף רצון שליט"א מגיד שיעור בשכונה, שטרח וזיקק לכבד את הכותבים המשקיעים ביותר.

את המעמד הנחה בטוב טעם הרב נתנאל רענן שליט"א גבאי בית הכנסת "מסילת ישרים" בשכונה, שבמסגרת הפעילות בבית הכנסת לקח על עצמו לעודד את בני הישיבות ולחזקם כדי לקרבם למסורת אבותינו נע"ג.

הבחורים יצאו בהרגשה מרוממת ומכובדת וציינו כי המעמד נתן להם כוח ועידוד רב להמשך לימוד התורה ברצינות ובשקידה להגדיל תורה ולהאדירה. המעמד הסתיים בשירה וריקודים בשמחה ודיצה, ובאו כולם בברית יחד נעשה ונשמע אמרו כאחד.

התודה והברכה להנהלת "קרית נוער ירושלים" שמאפשרת ותומכת בבית הכנסת מתוך אהבה והערכה, ובראשם המנכ"ל המסור הרב עמיר קיסר שליט"א ומנהל המתחם הרב יהודה חוברה שליט"א. ייתן להם הקב"ה ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם מתוך נחת שמחה ובריאות.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!