כואב

ילדי תימן: פרשת הייסורים של מאומצת תימניה מקיבוץ כפר החורש

ילדי תימן בעת העלייה | צילום ארכיון
ילדי תימן בעת העלייה | צילום ארכיון

ילדי תימן: פרשת הייסורים של מאומצת תימניה מקיבוץ כפר החורש

התגוררתי בפנימייה בכפר הנוער סמוך לקיבוץ כפר החורש, כשמדי פעם נשלחתי לתורנות במעון הילדים של הקיבוץ, הייתה איתי צעירה בוגרת ממני, נראתה תמניה שמיד כשראיתי אותה, היא דמתה ממש טיפת מים לדודתי אחות של אימי, כן זו שאחת מבנותיה נעלמו בפרשת מכירת ילדי תימן.

בהתחקות אחר הוריה לא התאימה הדמות שלה כתמניה, לדמותם של הוריה ממוצא יקי ושם משפחה המסתיים באותיות …ביץ'.

עם הזמן שוחחתי אתה על האפשרות שהיא קרובת משפחה שלי, ובת של אחות אימי המתגוררים בשכונת נווה עוז בפתח תקוה, היא לא הכחישה שהיא יודעת כי היא מאומצת, אך לא התלהבה במיוחד אבל מסרתי בידה את הכתובת, וכן את תמונתה של דודתי שנראתה ממש דומה לה.

השנים חלפו בגרתי עברתי מהפנימייה והקמתי משפחה, ולימים דודתי נפטרה ולאחר השבעה השכנה ממול ממוצא אירופאי שהיו לנו יחסים קרובים כשכנים של דודתי, סיפרה כי בכל לילה הגיעה לכאן צעירה, שישבה ממול ובכתה בכי קורע לב, ופעם ניגשו אליה לשאול אם היא צריכה עזרה, היא אמרה תודה ורק ביקשה שיניחו לה לבכות, הם אכן אמרו שהיא דמתה ממש לדודה שנפטרה.

קרדיט: ברק ישורון.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!