בד"ה

טבריה: הלך לעולמו גבאי בית הכנסת התימני הוותיק בטבריה

המנוח ר' אהרן צדוק | באדיבות המצלם
המנוח ר' אהרן צדוק | באדיבות המצלם

טבריה: הלך לעולמו גבאי בית הכנסת התימני הוותיק בטבריה – רבי אהרן צדוק ז"ל

היום הלך לעולמו אחד מיקירי ונכבדי העיר טבריה, הגבאי שפעל ללא ליאות להחזקת בית הכנסת התימני בשיכון א' בטבריה רבי אהרן צדוק זצ"ל.

קהילת קודש תימן בטבריה, היא קהילה חשובה, עם היסטוריה מפוארת, שבמרכזו בית הכנסת "אוהב שלום" בשכון א' בטבריה,
בו שירת נאמנה ר' אהרון צדוק ז"ל כגבאי ראשי.

מכריו של המנוח ומתפללי בית הכנסת הוותיק, מספרים ל'המאורות' כי המנוח ז"ל, היה עמוד התווך של החזקת מנהגי הקהילה, והיה דואג לקיום והחזקת בית הכנסת, על כל המשתמע מכך.

בית הכנסת "אוהב שלום" לעולי תימן, התפרסם בנסיבות מצערות בגלל שלפני כמה שנים, נשרפו שם ספרי התורה למגינת הציבור, דבר שגרם עוגמת נפש גדולה וצער למנוח ז"ל, שלמרות גילו לא נח ולא שקט, עד שזכה להשתתף בהכנסת ספר תורה בכבוד והדר לבית הכנסת.

הודות לפעילותו של המנוח ז"ל, נשתמרו מנהגי קהילת תימן המעטירה בטבריה, והרבה מבני העדה היו מגיעים מחוץ לעיר, להשתתף בתפילות ובאמירת הפיוטים בנוסח עדת תימן המעטירה.

המנוח זצ"ל, הייתה לו אהבת התורה, ובכל הזדמנות, ביקש לחזק את לימוד התורה בבית הכנסת, והייתה תקופה שחיזק במקום את לימוד הדף היומי, ודאג ועזר לציבור לכל מחסורם, שיוכלו ללמוד בנחת ובישוב הדעת.

הלוויתו תיערך היום יום שני, ד' אב תשפ"ב לבית העלמין המקומי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!