ילדי תימן

פרשת חטופי תימן: נפתח קברה של נעדרת בוגרת

כינוס ילדי תימן לאמירת סליחות | צילום: יהודה פרקוביץ
כינוס ילדי תימן לאמירת סליחות | צילום: יהודה פרקוביץ

פרשת חטופי תימן: אתמול (שני) נפתח בבית הקברות סגולה בפתח תקווה קבר, בו נטען כי נקברה חממה (יונה) קרווה.

המקרה של חממה שונה מהמקרים האחרים, שכן היא נעדרה בגיל 19 ורק לאחר שנים דווח כי "אותר" קברה. רחמים, בנה של חממה, הגיע לפתיחת הקבר בליווי אנשי החברא קדישא, חוקרים רפואיים ועורכי דינו, במטרה לקבל תשובות ברורות לאחר שנים ארוכות של אי ודאות.

חממה ויהודה קרווה עלו מתימן עם בנם התינוק רחמים במהלך מבצע מרבד הקסמים בתש"ט והם הועברו למעברת 'עין שמר'. חודשים ספורים לאחר מכן אושפזה חממה בבית החולים אסף הרופא, לאחר שחשה ברע. בעלה הגיע כל יום לבקרה, באחד הבקרים לא מצא אותה במיטתה. הוא פנה לצוות הרפואי שלא סיפק תשובות. לאחר חיפושים בכל רחבי הארץ העלה חרס בידו. במרוצת הזמן נישא ליהודית צברי, על פי היתר רבני תימן, ובנם הראשון אף הוא נעלם.

עם פתיחת ועדת החקירה לחקר העלמות ילדי תימן ב 1968- , ועדת מינקובסקי, פנה יהודה לוועדה והתלונן על העלמות רעייתו הראשונה ובנו מרעייתו השנייה. רק ב 1995- , כשהוקמה וועדת חקירה ממלכתית נוספת, חוקר הוועדה טען כי מצא את מקום קבורתה של אימו – מצבה בבית העלמין סגולה עליה רשום השם: חממה יוסף עומסי. בגלל המסתורין סביב הקבר וגם השם השונה שנכתב על המצבה, דרש רחמים, בנה של הנעדרת, את פתיחת הקבר בהתאם לחוק "פתיחת קבר קטין לזיהוי קשרי משפחה", במסגרתו נפתחו כבר שני קברי קטינים וצפויים להיפתח בקרוב קברים נוספים.

אתמול סיפר בנה לאחר פתיחת הקבר: "שנים שאנחנו חיים עם הפצע הזה, אבא שלי חיפש אותה בכל מקום אפשרי. זה כאילו בלעה אותה האדמה. הכאב לא עוזב אותי בגלל שאני לא יודע מה קרה לאמא שלי. אני מתרגש שאולי סוף סוף נדע".

ממצאי הקבר הועברו לבדיקת די.אן.אי במטרה לקבוע האם יש קשר בין הנקברת לרחמים.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!