מתעדכן

לאחר מסורת של 55 שנה: סכנת ביטול מעמדי הסליחות המיתולוגי ברחבת הכותל המערבי

תקיעת שופר ברחבת הכותל המערבי במעמד רבני 'המאורות' | צילום שמואל דריי
תקיעת שופר ברחבת הכותל המערבי במעמד רבני 'המאורות' | צילום שמואל דריי

התימנים זועמים: גורמים שונים מונעים מקיום הסליחות המיתולוגי ברחבת הכותל המערבי | מידע מתעדכן

מאות ואלפים מעמך בית ישראל, בני תורה, רבנים חשובים ויראי ה', מזה עשרות בשנים מתאספים בימי חודש אלול – ימי הרחמים והסליחות, מדי בוקר ברחבת הכותל המערבי, לאמירת סדר האשמורות (סליחות כמנהג ק"ק תימן), כאשר השיא הוא בימי שישי בבוקר, כאשר כבר ב3.30 בבוקר מתייצבים המונים מכל רחבי הארץ לאמירת סדר האשמורות, בראשות גדולי רבני תימן וטובי החזנים.

למגינת לב, הבוקר התעוררה סערה רבתי בקרב עדת תימן, בעקבות הודעה ששיגר גבאי ומארגן הסליחות הרב אריה סיאני שליט"א, כאשר בהודעתו נכתב בזה הלשון:

לק"י ער"ח הרחמים והסליחות תשפ"ב. לק"ק עדת תימן יצ"ו. לאחר מסורת של 55 שנה, לצערנו הרב אני נאלץ להודיעכם לאחר מחשבה ושיקול דעת כי השנה לא יתקיים סליחות בכותל עקב הגבלות מגבלות ובירוקרטיה שמיצרים את צעדנו להמשיך את המסורת. מאתכם הסליחה, והקב"ה יגאלנו גאולה שלימה ישמע תפילותנו בכל מקום ונזכה לביאת משיח צדקנו ולבנין בית המקדש בב"א. כוח"ט. ע"ה אריה סיאני. עד כאן דבריו.

הודעה זו מעוררת סערה רבה בקרב בני העדה התימנית ברחבי הארץ. הציבור מצפה להתערבות גורמים גבוהים יותר, שיואילו בטובם לסייע למען המשך קיום מסורת קדושה זו רבות בשנים, על יד שריד בית מקדשינו ותפארתינו, להמשך מסורת מפוארה של עדה קדושה זו.

שעות ספורות בלבד לאחר פרסום הידיעה באתר המאורות, על סכנת ביטול קיום מעמדי הסליחות כמסורת ק"ק תימן מזה 55 שנה, עקב קשיים בירוקטיים מול הנהלת הכותל. חה"כ הרב יואב בן צור אשר נכנס לעובי הקורה פעל מול הגורמים הרלוונטים בהנהלת הכותל ובמאמצים מרובים עלה בידו לסדר את כל האישורים הנדרשים ומעמדי הסליחות התקיימו השנה כמימים ימימה.

נציגי ק"ק תימן: "אנו מודים לשלוחא דרבנן הרב יואב בן צור על פועלו ומסירותו ללא לאות למען צורכי ק"ק תימן, ובפרט על מאמציו הכבירים לסדר את כל האישורים הנדרשים בכדי שמעמדי הסליחות ברחבת הכותל המערבי ימשיכו להתקיים. אנו קוראים לבני הקהילה הקדושה להמשיך לחזק את המסורת ולהגיע להשתתף ברוב עם במעמדי הסליחות".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. אסור לוותר.כמו כל הקבוצות שמתאספות וגם 'נשות הכותל' והתארגנויות אחרות אין לאף אחד זכות למנוע מכל אדם או קבוצה להתפלל ברחבה. כנראה הוא שליח ושופר לאנשים אחרים.

  2. בעז"ה התפילות ימשיכו כנו כל שנה.. אסור להפסיק את המנהג היפה הזה, אנחנו מחכים לו בכל שנה ושנה ובפרט השנה הזו שהיא סוף שנת שמיטה שמשיח כבר נמצא כאן.. בואו בהמוניכם יהודים קדושים ועם קדוש… שבת שלום ומבורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!