לא נשארים אדישים!

שנה אחרי: התלמידות לעזרת ילדי המורה | מרת חנה גיאת ע"ה

יתומיה של הגב' חנה גיאת נשארו לבד • מתוך שבעת ילדיה, רק שלושה נישאו לפני שנפטרה • אחת נוספת התחתנה בשנה האחרונה, ועוד שלושה אמורים להתחתן בקרוב בעז"ה • "טרגדיה נוגעת ללב". [מקודם]

"מדובר בטרגדיה נוגעת ללב", אומר אחד מעסקני הצדקה בבני ברק, "ראינו הרבה תיקים של מקרים כואבים מאוד, אבל הסיפור של משפחת גיאת הוא חריג ביותר".

המשפחה היתה משפחה רגילה ומאושרת. משפחה מקסימה, עם אבא תלמיד חכם שיושב ולומד ועושה חיל בלימודיו בסייעתא דשמיא, ואמא מורה בסמינר מכובד, שמתפקדת בבית ובעבודה בצורה מושלמת, ומקרינה שמחה ואושר על כל סביבותיה.

לפני שבע שנים החלה הספינה שלהם לשקוע אט אט. אמא אובחנה כחולת סרטן, היא התמודדה בגבורה והמשיכה בחיים כרגיל. בהמשך עברה ניתוח להסרת גידולים מהמוח, ומאז היתה בעלת דיבור לקוי.

לחצו כאן לעזור ליתומי משפחת גיאת>>>

לפני ארבע שנים התפרצה המחלה מחדש, והמהלך שלה היה אגרסיבי במיוחד. שנה לאחר מכן היא כבר היתה מרותקת למיטתה והועברה לאשפוז קבוע בבית אבות, שם הוסיף מצבה להתדרדר עד שלפני שנה, ביום ו' אלול תשפ"א, השיבה נשמתה ליוצרה.

הבית שהיה שמח ומאושר הפך לבית שמטפל באמא סיעודית. הבנות הלכו ללימודים וכשחזרו היתה עשו את עבודות הבית ורצו לבית האבות כדי לסעוד את אימן. האבא נאלץ גם הוא לסגור את הגמרא יותר ויותר, כדי למלא את מקום הרעייה הנעדרת, וגם לסעוד אותה במיטת חוליה.

אחרי שנפטרה המשפחה מתקשה מאוד להתאושש. דמותה של האם היתה דומיננטית וחזקה מאוד. היא חסרה למשפחה עד מאוד. אבל החיים ממשיכים, אחת הבנות התחתנה, ובבית נשארו שלושה יתומים לא נשואים. שתי בנות שכבר הגיעו לפרקן, ועוד בן שלומד בישיבה ובקרוב יגיע גם הוא לגיל השידוכים.

המשפחה מתמודדת עם חובות כבדים שהותירה המחלה והטיפול הסיעודי באם האהובה כל כך. חתונתה של בת בשנה האחרונה גם היא הצריכה משאבים כספיים לא מבוטלים, וכעת יש כאמור עוד שלושה לחתן, אבל אפילו תשלום דמי שדכנות לשדכן שיבוא ויציע את השידוכים הנכונים, אין אפשרות לשלם.

לנוכח המצב האמור, הוקמה קרן מיוחדת לעזרה וסיוע, ובמשפחת גיאת ואנשי הצדקה והחסד שמסייעים לה, פונים לכלל ישראל בבקשה לעזרה: "אם אתה לא תעזור להם, אף אחד אחר לא יעשה את זה", אומר עסקן הצדקה בפניה לכל אחד ואחד מהציבור.

לחצו כאן לעזור ליתומי משפחת גיאת>>>


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!