בד"ה

אבל בעדת תימן: הגאון רבי חיים גמליאל זצ"ל

הרב חיים גמליאל זצ״ל בהלווית אחיו לפני מספר חודשים
הרב חיים גמליאל זצ״ל בהלווית אחיו לפני מספר חודשים

בבני ברק נפטר הגאון רבי חיים גמליאל זצ"ל ראש כולל 'הוד יוסף' ברמת גן, ומרבני ביהמ"ד 'שערי יוסף' בבני ברק. מחשובי רבני עדת תימן בעיר, והוא בן 83. היה מקורב למרן הרב שך זצ"ל. הלווייתו תצא בשעה 16:00 מבית המדרש 'שערי יוסף'.

ברוך דיין האמת: אבל כבד בבני ברק: הלך לעולמו הגאון רבי חיים גמליאל זצ"ל ראש כולל ורב קהילת שערי יוסף בבני ברק והוא בן 83.

הגאון רבי חיים גמליאל זצ"ל נולד בשנת תרצ"ט בעיר שבם שבתימן לאביו רבי יחיא זצ"ל ולאימו ע"ה. בעודו ילד קטן, כשעמדו הוריו לעלות ארצה נפטרה אימו לפתע, והוא נותר יתום. בשנת תש"ט יצא יחד עם אביו לעלות ארצה, בעת העלייה הגדולה מתימן. בהגיעם ארצה שיכנו אותם במעברות, עד סוף ימיו היה מספר שזוכר איך ניסו לגזוז את פאותיו, והוא עמד כנגדם בכוח גדול, הניח את ידיו על ראשו ומנע מהם בכוח לעשות זאת, עד שהניחוהו לנפשו.

באחד הימים הגיע למקום את הרבים משרידי תלמידי נובהרדוק, ונשא דברים על החיוב לשלוח את הבנים ללמוד בישיבות קדושות. רבי יחיא התעורר מאוד מהדברים ושלח את בנו רבי חיים זצ"ל ללמד בישיבת נובהרדוק בבני ברק בצילו של הגאון הצדיק רבי הלל ויטקינד זצ"ל. לאחר מכן המשיך רבי חיים בדרך עלייתו ועבר ללמוד בישיבת נובהרדוק בירושלים שם קיבל רבות בתורה מפי הגאון הצדיק רבי בן ציון ברוק זצ"ל.

במשך תקופה למד במקום מסוים, ולפתע גילה שמקום מתקיימים גם לימודי חול. הוא החליט לעזוב את המקום ובעצת ידידו מאותה תקופה הגר"ש מחפוד שליט"א לרפואה שלמה עבר ללמוד בישיבת קול תורה בירושלים שם זכה להתקרב לרבנו מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל, וכן זכה לקרבה גדולה אצל מרן הגר"י אברמסקי זצ"ל. באופן מיוחד היה מקורב למשגיח הישיבה הגאון הצדיק רבי גדליה אייזמן זצ"ל שחיבבו וקרבו באופן מיוחד.

בהגיעו לפרקו בשנת תשכ"ג נשא לאשה את רעייתו הרבנית שתחי' בתו של רבי יחיא שלום זצ"ל מבני ברק, ואחותו של הגאון רבי שלום שלום זצ"ל מייסד בית המדרש 'שערי יוסף' בעיר לבני יהדות תימן. מיד לאחר נישואיו עבר לגור בבני ברק, ויחד עם גיסו הגאון רבי שלום זצ"ל החלו בהקמת בתי מדרשות ומקומות תורה.

בית המדרש 'שערי יוסף' הפך עד מהרה לאבן שואבת עבור תלמידי חכמים מופלגים, שנהנו לחסות בצילו ולהגות בתורה. במקום הקים יחד עם גיסו זצ"ל כולל לאברכים מופלגים שבו למדו טובי האברכים בעיר בני ברק, מהם רבים שלימים התפרסמו כתלמידי חכמים, וראשי ישיבות חשובים. בנוסף, רבים מרבני ותלמידי הישיבה דפוניבז' קבעו את מקום לימודם במקום, וכך הפך המקום למקום תורה מרכזי שקול התורה נשמע בו יומם ולילה ללא הפסק.

בנוסף לבית המדרש בבני ברק, הקים רבי חיים זצ"ל את כולל האברכים "הוד יוסף" בעיר רמת גן שם היה מוסר שיעורים תמידין כסדרן.

הגר"ח גמליאל | צילום באדיבות המצלם

במשך שנים ארוכות היה בקשר אמיץ וחזק עם רבינו מרן האבי עזרי זצוק"ל ועמד לימינו בכל המערכות השונות במשל כל השנים.

במשך כל השנים נודע כעמל בתורה בהתמדה עצומה, והיה בקיא בכל חלקיה. בנוסך לעמלו הגדול בתורה היה משקיע רבות בלימוד היראה ותיקון המידות ובעבודת התפילה באופן נפלא. גם זכה לעסוק בתורת הנסתר ובמשך תקופה ארוכה היה נוסע לירושלים על מנת להחכים בחלק זה של התורה בישיבת המקובלים 'אהבת שלום'.

לפני כשנה חלה ונחלש, והיום בצהריים השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה במעמד בני משפחתו. מסע ההלוויה יצא בשעה 16:00 אחר הצהריים מבית מדרשו 'שערי יוסף' לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

המנוח זצ"ל זכה להקים דור ישרים מבורך, בנין וחתנין רבנן, תלמידי חכמים מופלגים נכדים ונינים המפארים את עולם התורה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

באדיבות אתר בחדרי חרדים.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!